دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خسته شدم

حوزه/حجت الاسلام زمانی گفت: کار تبلیغ و دعوت به خدا از زمان حضرت آدم(ع) شروع شد و تا زمان حضرت محمد(ص)، توسط انبیای الهی و پس از آن ائمه معصومین(ع) انجام شد و تا اینکه به روزگار ما انتقال پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، جلسه توجیهی مبلغات دانش آموزی استان مرکزی با حضور معاون تبلیغ حوزه علمیه استان، روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی در این جلسه در جمع مبلغات طرحِ امینِ مدارس گفت: سابقه کار تبلیغی که امروزه روحانیت پرچمدار آن است به زمان حضرت آدم (ع) برمی‌گردد و تا زمان حضرت محمد (ص)، توسط انبیا اللهی پیگیری شد و بعد از آن، ائمه معصومین علیهم‌السلام در راه آشنا کردن قلوب مردم با خداوند یگانه متحمل زحمات بسیار شدند تا اینکه این معارف به روزگار ما انتقال پیدا کرد، به همین جهت شما طلاب و مدرسین طرح امین باید به اهمیت و ارزش کار تبلیغی خود در مدارس توجه داشته باشید.

حجت الاسلام حامد زمانی با اشاره به شاخصه‌های طرح تربیتی مدارس امین، گفت: انتظار داریم مدرسین این طرح از جامعه هدف خود به خوبی اطلاع داشته باشند و بتوانند با مخاطب شناسی در مرحله اول و نیاز سنجی در مرحله بعد اهداف تبلیغی را دنبال کنند؛ از جمله این اهداف خودشناسی و شناخت جایگاه انسان، محبت و عشق به خداوند متعال و اهل بیت پیامبر علیهم السلام، توجه به علم، نماز، صداقت، پرهیز از غیبت، حساس بودن نسبت به جامعه، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت پذیری و… است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان در پایان با قدردانی از تلاش‌های مبلغات، برای ۶۰ نفر از طلاب خواهر که به تازگی به جمع مدرسین طرح امین پیوستند آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، طلاب و روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و براساس توافقات صورت گرفته با آموزش و پرورش به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی می‌پردازند و ضمن مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، مذهبی، پاسخگوی سوالات دانش آموزان در موضوعاتی احکام و شبهات دینی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha