شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجید اقاجانی

حوزه/ حجت الاسلام مجید آقاجانی به‌عنوان مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، حجت الاسلام مجید آقاجانی را به سمت مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی منصوب کرد.

متن این حکم به این شرح است:

برادر ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین مجید آقاجانی

سلام علیکم

به موجب این ابلاغ جنابعالی را که فردی صالح و کاردان هستید و در دوره سرپرستی کارنامه مناسبی ارائه کرده‌اید، به‌عنوان مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی منصوب می‌کنم.

اهم وظایف شما در ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان بدین قرار است:

۱- اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بالاخص عمل به مفاد پیام‌های ولی امر مسلمین به اجلاس سراسری نماز در سه دهه اخیر

۲- اجرای رهنمودهای حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در حوزه‌های اقامه نماز، مهدویت، تفسیر و ترویج قرآن مجید.

۳- کوشش برای تدوین سند راهبردی و برنامه پنج ساله اقامه نماز در استان و اجرای اصول و سیاست‌ها و رئوس برنامه‌های ستاد اقامه نماز.

۴- تعامل با اداره کل آموزش و پرورش استان و تمرکز بر آموزش و اقامه نماز جماعت در مدارس با امامت فضلاء و روحانیون آشنا به تعلیم و تربیت اسلامی.

۵- اهتمام بر ارزشیابی از اقامه نماز جماعت در ادارات دولتی و مراکز علمی و دانشگاهی و فرهنگی.

۶- تعامل سازنده با امام جمعه، استاندار، فرمانداران، شوراهای اسلامی شهر، شهرداران، حوزه‌های علمیه و استفاده از نیروی انسانی مؤمن و جذب منابع و امکانات برای اجرای برنامه‌ها.

۷- نظارت و سرکشی منظم به مدارس و مراکز اداری و نمازخانه‌های بین راهی و مناطق محروم و متراکم و جلب مشارکت خیرین برای رفع کاستی‌ها.

۸- فعال کردن چرخه گزارش گیری و گزارش دهی و حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های آینده سازان انقلاب اسلامی و قدردانی از چهره‌های اثرگذار در حوزه نماز.

۹- ارتباط منظم و مستمر با عالمان و استادان حوزه و دانشگاه و معلمان و صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهره‌وری از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی در مسیر تحقق اهداف ستاد اقامه نماز.

۱۰- امتداد اداری و اجرایی دادن به ستاد اقامه نماز در همه مناطق دور و نزدیک و رصد تحولات فرهنگی و اجتماعی و ترویج اندیشه استعانت از نماز برای حل مشکلات جاری و تقویت روحیه اعتزاز به دستاوردهای انقلاب اسلامی در نسل نو.

۱۱- اهتمام در برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز استان و شهرستان‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات آنها موضوع بخش نامه شماره ۹۷۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ به کمک استاندار محترم استان و فرمانداران محترم.

۱۲- کمک مؤثر به حرکت مسجد سازی در مناطق محروم و متراکم و همکاری با مجمع خیرین مسجد ساز و جلب مشارکت‌های مردمی در این حوزه.

توفیق جنابعالی را در کسب رضای الهی و انجام وظایف محوله خواستارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جاوید قلیزاده IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام بهترین روحانی و باشخصیت ترین روحانی در محله ما ایشون حاج آقا ...جانی هستن خدا طول عمر وباعزت بهشون عنایت بفرماید