یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امروز دشمن ادارک مردم را نشانه گرفته و نقطه زنی می‌کند به همین جهت، جهادی که امروز مد نظر مقام معظم رهبری است همین ادارک ذهنی مردم است و حوزه علمیه باید در خط مقدم جهاد تبیین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) در مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع) کنگان با اشاره به موضوع «جهاد تبیین» و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این مساله گفت: جهاد تبیین همیشه مد نظر رهبر انقلاب بوده و ما هم در حوزه‌های علمیه باید به آن بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر کار حوزه علمیه را تبیین در موضوعات مختلف عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب به عنوان یک نظریه‌پرداز بسیار قوی که این نظریه پردازی در شعاع رهبری ایشان کمتر دیده می‌شود، کلید واژه‌های مهمی را طی گذشته مطرح می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از عبارت رهبری بعد از مدتی در جامعه به کلیشه تبدیل شده، همچون بیانیه گام دوم انقلاب که جسته و گریخته به آن پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام خدری گفت: در حوزه‌های علمیه وظیفه‌ای که داریم نسبت به جهادی که رهبری مطرح کردند وقت بگذاریم و به آن بپردازیم؛ امروز دشمن ادراک مردم را نشانه گرفته و نقطه زنی می‌کند به همین جهت جهادی که امروز مد نظر مقام معظم رهبری است همین ادراک ذهنی مردم است و حوزه علمیه باید در خط مقدم جهاد تبیین باشد.

وی با اشاره به کلید واژه جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری گفت: رسالت مهم امروز ما در حوزه و بسیج «جهاد تبیین» است اما متأسفانه در بسیاری از عرصه‌ها به خوبی عمل نمی‌کنیم، وظیفه و نقش حوزه علمیه پررنگ کردن موضوع تبیین است تا بتوانیم در جامعه مؤثرتر باشیم و اساتید حتی در درس‌ها و نکات قبل از درس یا در سخنرانی‌های خود در مجالس به این موضوع بپردازند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه الگوهای فراوانی در جهاد تبیین داریم که این الگوها باید رمزگشایی شود گفت: نمونه آن زندگی امام جواد (ع) است. درس مهم زندگی امام جواد علیه السلام این است که وقتی نیروهای جبهه حق در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیرند، باید به دنبال افزایش آگاهی و هوشیاری مردم باشند، مبارزه امام جواد، مبارزه تبیینی، روشنگرانه، بصیرت‌آور و تلاش برای آگاهی بخشی حداکثری به جامعه و ایجاد انگیزه برای تحول اجتماعی بود.

حجت الاسلام خدری گفت: این درس باید ملاک فعالیت‌های انقلابی برای ما در جامعه امروز باشد. به دنبال آگاهی بخشی به جامعه و مردم باشیم تا توطئه‌های دشمن برای تضعیف جامعه اسلامی و نظام اسلامی خنثی و بی‌تأثیر شود.

وی حضرت زینب (س) را نمونه دیگر جهاد تبیین بود دانست و گفت: اگر تبیین این حضرت نبود، کربلا در همان کربلا خنثی می‌شد و جهاد تبیین حضرت زینب نگذاشت که این کار اتفاق بیفتد. بعد از آن حضرت ام‌البنین (س) بود که با سوگواری در قبرستان بقیع انجام داد نمونه دیگری از جهاد تبیین را به نمایش گذاشت.

در پایان مراسم دو تن از طلاب مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع) کنگان عمامه گذاری و ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha