دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دین پرور

حوزه/ رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکل زندگی بشریت، رعایت نکردن حقوق مستضعفان و بزرگترین راه حل توجه به حقوق آنها توسط حاکمان جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، در پیامی که توسط فرزندشان در کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در اصفهان قرائت شد، اظهار کرد: نهج‌البلاغه یک کتاب نیست، بلکه شطّی روشن از کلام، دریایی از ماهیان هزار رنگ از بلاغت و ژرفایی از معنایی که انسان بر ساحل آن ایستاده است.

وی بیان کرد: به نظر من عنوان همایش از ضروری‌ترین موضوعات روز و مهمترین نیاز جامعه و به ویژه نسل جوان است، اگر انسان در تراز نهج‌البلاغه و نکاتی مهم و گران‌بهایی که آن حضرت بیان کرده‌اند، مورد توجه باشد، قطعاً آثار ارزشمند آن در کلیه مظاهر زندگی ظاهر خواهد شد.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکل زندگی بشریت، رعایت نکردن حقوق مستضعفان و بزرگترین راه حل توجه به حقوق آنها توسط حاکمان جهان است.

وی افزود: متأسفانه بزرگترین دولت‌ها که مدعی حقوق بشرند، خود بزرگترین نقض کننده حقوق بشر و خطرناک‌ترین عامل جنگ و خونریزی هستند، همان‌هایی که خود ادعا حقوق بشر دارند کمترین توجه به این مهم دارند.

آیت الله دین‌پرور اذعان کرد: شاید افراد تصور کنند که ساختمان‌های بلند کشورهای غرب و سازمان ملل و اتومبیل‌های شیک و ویترین‌های به روز و چشمگیر نشانه اعتقاد به حقوق انسان‌ها است، در حالی که اینها جز فریب نیست.

وی ابراز کرد: در هر صورت انسان واقعی در کلام امیرالمومنین (ع) مطرح است و آن حضرت در دوران کوتاه زعامت خویش این حقیقت را به منصه ظهور رساند و در روایت فرموده‌اند «کمترین کاری که برای مردم کردم این است که برای آنها آب سالم، گندم و سرپناه فراهم کردم، ولی خود از حداقل زندگی حتی کمتر از آن بسنده کردم».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha