پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
لاهیجان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره قرآنی و هفته قرآن و عترت از ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۶ روز برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، رضا ثقتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبری جشنواره قرآنی به مناسبت هفته قرآن و عترت، اظهار کرد: این جشنواره در ۴ محور خانواده و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۲۰ اسفند است گفت: هفته قرآن و عترت از ۱۹ فروردین تا ۲۵ فروردین به مدت ۶ روز و با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری و ترویج آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعدادهای بالفعل برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره در ۸ بخش اصلی و ۲ بخش جنبی خبر داد و افزود: مسابقات قرآنی، جام قرآنی و یادواره‌های قرآنی از بخش‌های این جشنواره هستند که در رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بخش شعر و داستان در شعر کلاسیک، نو، گیلکی و داستان کوتاه، بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه نویسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، سوگواری‌ها، نغمات و سرودهای آئینی که دارای بخش لالایی‌های ویژه مادران با مضمون‌های دینی است از دیگر بخش‌های جشنواره است.

وی با اشاره به بخش سرود نوجوانان مساجد و سرودهای آیینی و مذهبی افزود: رویکرد این جشنواره سرودهای آیینی و حماسی و محور برنامه‌ها فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام

خبرنگار: محمد حسین خوشنود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha