دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این که اعتکاف فریاد توحید و ولایت مداری است، تصریح کرد: هر کس با ولایت همراه باشد گمراه نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، شامگاه سه شنبه در جمع بانوان معتکف که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این که امام علی علیه السلام شخصیت والایی دارند و به همین دلیل، هم مسیر رسیدن به الی الله هستند اظهار داشت: فخر رازی در تفسیر سوره حمد بیان می‌کند؛ هر کس علی علیه السلام را در دین خود امام قرار دهد به عروة الوثقی چنگ زده است، و باید در زندگی خودمان نگاه کنیم که آیا امیرالمؤمنین علیه السلام را در زندگی خود امام قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: هر چیزی میزانی دارد که با آن ارزشش را می‌سنجند و میزان اعمال انسان‌ها امام علی (ع) است و باید حرکت، رفتار، مبنا و مدار انسان حق باشد و وقتی در محضر امام علی علیه السلام می‌ایستیم و زیارت می‌کنیم بیان می‌کنیم که یا علی شما میزان حق هستید و لازم است دقت کنیم که چه اندازه لحظات زندگی ما به اهل بیت و امام علی علیهم السلام شبیه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که پیامبر (ص) خود و امام علی را پدران امت معرفی کرده است، ادامه داد: میزان انسان‌ها، انسان کامل و معصوم است و تمام اعمال ما را در یک کفه ترازو قرار می‌دهند و اعمال امام علی را در یک کفه دیگر و با آن مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: امام علی علیه السلام عثمان بن حنیف فرماندار بصره را مورد مذمت قرار می‌دهد که چرا سر سفره‌ای نشسته ای که اغنیا بر سر آن نشسته‌اند و خبری از فقرا نبود و من در مورد تو چنین فکر نمی‌کردم و بدان که برای هر مأمومی امامی است که از علم آن نور می‌گیرد تا در ظلمت‌ها را پیدا کند و من علی امام تو هستم.

حجت الاسلام امامی افزود: باید هر اندازه که می‌توانیم خودمان را به امام علی علیه السلام شبیه‌تر کنیم و آیه قرآن بیان می‌کند؛ روز قیامت هر انسانی را با امامش فرا می‌خوانند و آنجا وقتی ابلیس به سمت جهنم می‌رود عده‌ای را با خود به جهنم می‌برد و امام علی علیه السلام ابلیس را امام مستکبرین و متعصبین کورکورانه معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: انسان به هر چیزی علاقه داشته باشد با آن محشور خواهد شد؛ کسانی که از امام علی علیه السلام دم می‌زدند اما عملشان شباهتی به حضرت ندارد روز قیامت، وقتی معاویه به سمت جهنم می‌رود آن‌ها هم با معاویه همراه خواهند بود، چرا که دنیای آن‌ها به معاویه شبیه‌تر بود تا علی علیه السلام و لذا اختیاری در آن دنیا ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: این عقیده که " دلت پاک باشد عمل لازم نیست"، عقیده مرجع می‌باشد و امام صادق علیه السلام آن‌ها را لعن کرده است و انسان اگر مؤمن باشد باید عمل او نیز خود را نشان بدهد و خداوند متعال ما را سفارش کرده است همراه صادقین باشیم و انسان‌های صادق‌، اهل مروت و اهل عمل با امام علی علیه السلام محشور خواهند کرد، باید نگاه کنیم که در زندگی به چه کسی اقتدا کرده‌ایم.

امام علی (ع) نماد غیرت الهی است

وی اظهار کرد: امام علی علیه السلام نماد غیرت الهی است و امکان نداشت در جایی به پیامبر (ص) جسارت بشود و حضرت ساکت بنشینند و امیرالمؤمنین همه هستی خود را در راه خدا هزینه و همیشه با خدا معامله کرد و همه حضرات معصومین این‌گونه بودند.

حجت الاسلام امامی با بیان این که اگر کسی بنده خدا نباشد قطعاً برده دیگران خواهد بود و زبر چکمه‌های مستکبرین لِه خواهد شد، گفت: اگر کسی عبد خدا باشد پروردگار عالم او را بالا خواهد برد و اعتکاف تمرین بندگی اخلاص است و معتکف فریاد معامله با خدا را سر می‌دهد و از پروردگار عالم می‌خواهد که خدایا؛ و مرا خالص کن و در اعتکاف انسان با الله متعال معامله کردن را تمرین می‌کند و یاد می‌گیرد و بسیاری از مشکلات ما این است که پروردگار عالم نقش آن‌چنانی در زندگی ما ندارد.

حجت الاسلام منصور امامی، همچنین شامگاه سه شنبه در جمع معتکفین مسجد علی بن ابی طالب (ع) ارومیه، اظهار داشت: علمای اهل سنت ابن عباس را دانشمند امت معرفی می‌کنند و وی بیان می‌کند که مصداق اتم و اکمل مؤمن در آیات قرآن امام علی (ع) است.

نهچ البلاغه شرح سنن الهی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که قرآن ۱۴۰۰ سال است هل من مبارز سر می‌دهد و تا امروز هم کسی نتوانسته است به آن جواب بدهد، گفت: هر انسانی را باید از آثار و نوشته‌های بجا مانده از وی شناخت و نهج‌البلاغه که بخشی از سخنان مولی‌الموحدین می‌باشد و همچون قرآن امروز هل من مبارز سر می‌دهد.

وی ادامه داد: نهج‌البلاغه شرح سنن اجتماعی الهی است و ما متأسفانه نتوانسته‌ایم آن گونه که باید از این کتاب عظیم استفاده کنیم و امام علی (ع) به عنوان قرآن ناطق، مجسم، حی و غیر قابل تحریف و تفسیر به رأی انسان‌ها را به خداوند الهی رهنمود می‌کند و در واقع پروردگار عالم در امیرالمؤمنین تجلی کرده است.

حجت الاسلام امامی با تاکید بر این که یکی از راه‌های شناخت امام علی (ع) رجوع به سخنان دشمنان حضرت در شأن امیرالمومنین (ع) است، ادامه داد: خلفای جور و ستم پیشه در طول تاریخ سعی کردند اسم علی علیه السلام را حذف کنند به گونه‌ای که در زمان برخی از این افراد مثل حجاج بن یوسف نام بردن از علی (ع) و نام گذاری فرزندان به نام مبارک حضرت ممنوع بود.

شعرا با جهاد تبیین نام امام علی (ع) را در تاریخ حفظ کردند

وی اضافه کرد: در آن خفقانی که خلفا درسته کرده بودند شعرایی مثل کمیت، حِمیری، دعبل خزاعی، فرزدق و … فضائل و مناقب امام علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت را در قالب شعر سینه به سینه منتقل کردند و این یکی از مصادیق جهاد تبیین است و در واقع شعر آن زمان رسانه‌ای بود که خلفا نمی‌توانستند در مقابلش بایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان گفت: بسیاری از شعرای نامی عرب که در وصف امام علی (ع) شعر سروده‌اند و هم چنین اصحاب رسول خدا و اهل بیت (ع)، توسط خلفای وقت ترور و به شهادت رسیدند اما در این راه استقامت کردند.

وی با بیان این که معاویه برای از بین برند فضائل امام علی (ع) دستور داد تا مناقبی را در مورد خود و عثمان جعل کنند تا بلکه از این طریق با نور امام علی (ع) مقابله کند و به قدری حدیث جعل کردند که جامعه اشباع شد، علی رغم جعل روایات متعدد برای زیر سوال بردند فضائل امام علی (ع) توسط دشمنان دین، آن‌ها نتوانستند نام مبارک مولی‌الموحدین را از تاریخ حذف کنند و نَسائی از بزرگترین علمای اهل سنت است و کتابی را تحت عنوان خَصائصُ امیرالمؤمنین علی بن أبی طالب (ع) به نگارش در آورده و در آن فضائل حضرت را نقل کرده است.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: شعرایی که در وصف اهل بیت شعر سرودند از سوی اهل بیت علیهم السلام صله دریافت می‌کردند و ابن ابی الحدید عالم و مفسر اهل سنت در مورد مولی‌الموحدین (ع) می‌گوید، خداوند به امام علی (ع) فضایلی داده است که عالَم نمی‌تواند آن را بشمارد و امروز نیز یکی از وظایف ما در عرصه‌های مختلف زندگی تبلیغ امام علی (ع) باشد.

جامعه کبیره از معجزات امام هادی (ع) است

وی با بیان این که امام علی (ع) رزق بندگان خود را به دست امام علی (ع) می‌دهد، تاکید کرد: جامعه کبیره به عنوان معجزه امام هادی (ع) فضائل، مناقب و صفات اهل بیت را معرفی می‌کند و شیعه باید با این سند عظیم مأنوس باشد و اگر این دعا را در زندگی خودمان جاری کنیم به هر سخنی گوش نخواهیم داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ذکر امام علی (ع) عبادت است و هر کجا نام اهل بیت آورده شود، محل نزول ملائک خواهد بود و لذا در نام اهل بیت (ع) این قدرت وجود دارد و در جامعه‌ای که شیطان همه اعوان و انصار خود را برای نابودی دین به کار گرفته است باید به حضرات معصومین متوسل شویم و مسیر حق را ادامه دهیم.

اعتکاف فریاد ولایت مداری است

وی در پایان با بیان این که اعتکاف فریاد توحید و ولایت مداری است، تصریح کرد: هر کس با ولایت همراه باشد گمراه نمی شود و از بزرگترین نعمت‌های الهی بر اساس فرمایش امام سجاد (ع) این است که خداوند به ما اجازه داده است نام مبارکش بر زبان ما جاری شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha