جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه رویکرد مرکز خدمات در حمایت هدفمند از طلاب همسو با رسالت حوزه را ارزشمند خواند و گفت: طلاب نخبه و استعداد برتر باید به صورت همه‌جانبه حمایت شوند و مسیری که این طلبه نخبه طی می‌کند پایش شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اراکی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون، ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب را مهم دانست و بر حمایت از خانواده‌ها در دو مسئله معیشت و فرهنگی تأکید کرد.

وی موازی کاری میان مراکز حوزوی را جزو آسیب‌های حوزه دانست و پیشنهاد کرد: کمیته مشترکی بین مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌منظور تفکیک امور تشکیل شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه رویکرد مرکز خدمات در حمایت هدفمند از طلاب همسو با رسالت حوزه را ارزشمند خواند و گفت: طلاب نخبه و استعداد برتر باید به‌صورت همه‌جانبه حمایت شوند و مسیری که این طلبه نخبه طی می‌کند پایش شود.

وی گفت: رسانه و فضای مجازی تأثیر بسیاری در جامعه دارد و نباید از آن غفلت کرد؛ مرکز خدمات می‌تواند از حوزویان فعال در این زمینه به صورت هدفمند حمایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در این جلسه به اقداماتی که در مرکز خدمات از ابتدای تأسیس انجام شده است اشاره کرد و این اقدامات را قابل تحسین دانست و گفت: در حال حاضر باید درصدد گسترش این خدمات باشیم و از سوی دیگر به آینده‌پژوهی برای ارائه خدمات جدید و هدفمند توجه کنیم.

رئیس مرکز خدمات گفت: حمایت هدفمند از رسالت طلاب و روحانیون از اهداف طرح هدفمندی است؛ بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

وی نهضت ملی مسکن در کشور را فرصت مناسبی برای حل معضل مسکن طلاب برشمرد و بیان داشت: بر اساس یک برنامه اولیه پیش‌بینی کرده‌ایم سالانه ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای طلاب و روحانیون آماده گردد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی موجب کند شدن روند خدمت رسانی می‌شود، گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان مراکز حوزوی در قم و مشهد و همچنین علمای بلاد برگزار می‌کنیم به دنبال این هستیم که این موازی کاری حذف شود و هر نهاد به مأموریت اصلی خود بپردازد و موجب ارتقای علمی، پژوهشی، آموزشی و تهذیبی حوزه شود و مرکز خدمات هم حمایت‌کننده فعالیت‌های حوزه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: الحمدلله هماهنگی بسیار خوبی بین مرکز خدمات و مراکز حوزوی برقرار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha