یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مصاحبه رستم نژاد

حوزه/ وهابی‌ها پیاده نظام دشمنان می‌باشند و اینها مدعی هستند که قرآن را قبول دارند. لذا باید همه تکیه گاه ما در بحث پاسخ گویی به شبهات، قرآن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در مراسم رونمایی از چهار اثر جدید مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) که در این مرکز در قم برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س)، گفت: لازم است در این هجوم شبهات همانند حضرت زینب (س) صبورانه بایستیم و مقاومت کنیم و این هجوم به دلیل مقاومت ما است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: خدا در قرآن فرموده «ای پیامبر (ص) کتاب را به تو نازل کرده‌ایم، تا تو مردم را از ظلمات و شبهات خارج کنی». لذا کار طلاب، روحانیون و این مرکز هم این است مردم را از ظلمت، تاریکی‌ها و شبهات به سمت نور هدایت می‌کنند. این همان کار انبیا الهی است و عمل بزرگی است.

وی بیان داشت: در بحث شبهات تکیه گاه ما قرآن است، چرا که کسی نمی‌تواند به قرآن خدشه وارد کند، چون محکم است. دشمنان حاضر به پذیرش حدیث و روایت نیستند، ولی نمی‌توانند قرآن را رد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، گفت: وهابی‌ها پیاده نظام دشمنان می‌باشند و اینها مدعی هستند که قرآن را قبول دارند. لذا باید همه تکیه گاه ما در بحث پاسخ گویی به شبهات، قرآن باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه، افزود: از قرآن استفاده می‌شود که مراد از جهاد کبیر، یک مصداقش پاسخ گویی به شبهه است. لذا شما مجاهدت‌ها در پیش دارید و باید در این عرصه هم قوی و نیرومند فعالیت کنید.

وی بیان داشت: امروز یکی از مسائلی که باید دقت کرد، تربیت طلاب در عرصه پاسخ گویی به شبهات است. مهارت پاسخ گویی را باید به آنها آموخت. طلبه‌ها عالم هستند، ولی علم تنها به درد نمی‌خورد، باید مهارت‌های مختلف را هم بیاموزند که یکی مهارت پاسخ گویی است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: کارگروه‌های پودمانی برای مهارت افزایی به طلاب، راه اندازی شود. طلبه‌ها به مهارت نیاز دارند و این مسئله الان ضروری است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: مراکز تخصصی زیادی در حوزه وجود دارد و اینها هم باید در روش تعلیم پاسخ گویی و مهارت افزایی فعالیت کنند. وهابی‌ها عالم نیستند، ولی در بحث روش شناسی و مهارت افزایی فعالیت‌های خوبی کرده‌اند.

وی بیان داشت: اگر روش شناسی و مهارت افزایی در حوزه رونق پیدا کند، می‌توان در عرصه پاسخ گویی به شبهات آینده درخشانی برای حوزه تصور کرد. عرصه پاسخ گویی نیازمند پشتوانه مستقل از نظر نیرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    وهابیت مورد قبول اهل سنت نیست اما از این سو هم برخی از علمای شیعه از طرف دیگر پشت بام افتاده اند. به این مثال دقت شود: آیه ای در قرآن هست که در توصیف روز قیامت می گوید:"وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ الْكِتابُ وَ جي‌ءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ (آیه ۶۹ سوره زمر)و زمين [در روز قیامت] به نور پروردگارش روشن مى‌شود، و نامه‌هاى اعمال را پيش مى‌نهند و پيامبران و گواهان را حاضر مى‌سازند، و ميان آن‌ها بحق داورى مى‌شود و به آنان ستم نخواهد شد." حال به روایات وارد شده در تفسیر این آیه دقت بفرمایید(به دلیل جلوگیری از اطاله کلام متن عربی را نیاوردم): "امام صادق (ع)-مفضّل‌بن‌عمر گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که درباره‌ی کلام خداوند متعال: وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا فرمود: «پروردگار زمین یعنی امام زمین». عرض کردم: «وقتی امام بیرون آید چه میشود»؟ فرمود: «آنگاه مردم از تابش خورشید و نور ماه بی‌نیاز میشوند و به نور امام ره مینوردند»." تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۱۲  بحارالأنوار، ج۷، ص۳۲۶/ القمی، ج۲، ص۲۵۳/ البرهان/ نورالثقلین و باز هم دقت بفرمایید: "امام صادق (علیه السلام)- وقتی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند، زمین با نور پروردگارش روشن گردد و مردم از نور خورشید بی‌نیاز گردند و هر مردی در ایّام دولت او دارای هزار پسر خواهد شد و یک دختر در میان آن‌ها برای او متولّد نمی‌شود. مسجدی در بیرون کوفه می‌سازد که هزار در داشته باشد، و خانه‌های کوفه به نهر کربلا و حیره متّصل می‌شود. به‌طوری‌که مردی در روز جمعه سوار استر تندرو می‌شود تا خود را به نماز برساند ولی به نماز نمی‌رسد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۱۴  بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۳۰/ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۳۷؛ / نورالثقلین؛ آیا نباید به وهابیون حق بدهیم که گوینده این روایت را مشرک خطاب کنند؟ پروردگار زمین یعنی امام زمان!!! استغفروا الله ربی و اتوب الیه، بی نیازی زمینیان از نور خورشید! داشتن هزار پسر و نزائیدن حتی یک دختر!! مسجدی با هزار در آنهم در کوفه با آن مردم خوش عهد و پیمان!!! سوار شدن بر استر تندرو در عصری که الآنش هم تاکسی هوایی دارد چه برسد به آینده!!! اگر می خواهید به همین صورت بحث و مجادله کنید، نکنید سنگین ترید.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 0
      حالا این روایت محور کار علمای شیعه است؟ کسی مدعی نبود روایات مشتبه یا مردود یا مورد اختلاف در میان کتب فرقین نیست. اتفاقا برای استفاده از روایات علوم مختلف و متعددی پایه گذاری شده است تا اینکه حتی المقدور بیشترین احتیاط و دقت انجام شده باشد، ما نه پذیرش مطلق داریم نه نفی مطلق. بلکه بایستی از طریق علوم مقدماتی عمومی و خاص سراغ روایات رفت و سندا و دلالة مورد مداقه قرار داد و بهره مند شد.