دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزاداری رحلت حضرت زینب کبری (س) در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع)

حوزه/ محمدلو گفت: زینب کبری سلام الله علیها ،به عنوان یک زن تاریخ ساز و اثرگذار، هم نقش بانوان را در تاریخ برجسته کرد و هم در عرصه مدیریت بحران به عنوان یک فرد موفق و الگو عمل کرد و از تهدیدها فرصت ساخت و به جهاد تبیین دست زد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته چنین مکتبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زینب (س) در دامان پاک خانواده نورانی پرورش یافته است، اظهار داشت: بر اساس روایات متعدد نامگذاری زینب کبری سلام الله علیها توسط پیامبر اسلام صورت گرفته و جبرئیل از سوی خداوند این نام را به ختمی مرتبت رساندند و نام نیکو در تربیت فرزندان نقش اساسی دارد.

وی افزود: حوادث زندگی زینب کبری (س) به خصوص سخنرانی فوق‌العاده و با صلابت ایشان در کوفه و شام همگان را به یاد سخنرانی‌های مولا علی (ع) انداخت و نشان داد که حضرت واقعاً زینت پدر بودند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: زینب کبری (س) به عنوان یک زن عاقله و فهیم در تاریخ معروف است و در ازدواجشان هم از جمله شروطی که تعیین کردند همراهی با امام حسین علیه السلام بود. همچنین حضرت در تربیت فرزندان هم موفق با درایت عمل کردند و با تربیت فرزندان شجاع و ولایت مدار دِین خود را نسبت به امام زمانش ادا کرد و هر دو فرزندش را در کربلا فدای اهداف متعالی سیدالشهدا کرد.

وی به تواضع، صبر، فروتنی حضرت زینب کبری (س) در برابر امام زمانش و مصائب تاریخ اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری در عبادت سنگ تمام گذاشتند به گونه‌ای که به عابده آل‌ علی علیه السلام شهرت یافتند و شب زنده‌داری و نماز شب وی حتی در شب دهم و یازدهم محرم، ترک نشد و امام حسین (ع) در روز عاشورا هنگام وداع، از خواهرش التماس دعا کردند.

محمدلو با بیان اینکه علم زینب کبری (س) در تاریخ زبانزد است و حضرت در تاریخ به عقیله بنی هاشم معروف است و خطبه‌های زینب کبری (س) در کوفه و شام بیانگر علم لدنی و فوق‌العاده ایشان است، اضافه کرد: حضرت زینب کبری (س) در حماسه عاشورا حضور شجاعانه، عفیفانه و مقتدر در همه صحنه‌های کربلا و دوران اسارت داشتند و به عنوان همراه همیشگی امام حسین علیه السلام در کربلا معروف است و مسئولیت بانوان حرم و بچه‌ها را عهده دار بودند و فضا را به زیبایی مدیریت می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش مسئولیت و مدیریت اسرای کربلا را عهده دار شد، گفت: پرستاری از بیماران کربلا، دلداری دادن به فرزندان، خواهران و مادران شهدا، مراقبت از حرم اهل بیت، رساندن پیام عاشورا به گوش مردم، دفاع از کیان دین و انقلاب امام حسین در کوفه و شام از جمله مهم‌ترین مأموریت حضرت زینب کبری (س) بعد از حادثه عاشورا بود و حضرت توانست زیبایی‌های کربلا و ماندگاری آن را به رخ جهانیان بکشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر الگوی ما زینب کبری (س) باشد درک درستی از موقعیت‌ها، زیبا نگری به به حوادث و صبر در برابر مصائب در ما به وجود می‌آید و زینب کبری (س) توانست باصلابت با ایستادگی، با استقامت و صبر فراوان و با روشنگری‌های فوق‌العاده و غَرّای خود، توانست فضایی که بر علیه امام حسین علیه السلام بود را کاملاً عوض کند.

وی افزود: زینب کبری سلام الله علیها، به عنوان یک زن تاریخ ساز و اثرگذار، هم نقش بانوان را در تاریخ برجسته کرد و هم در عرصه مدیریت بحران به عنوان یک فرد موفق و الگو عمل کرد و از تهدیدها فرصت ساخت و به جهاد تبیین دست زد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته چنین مکتبی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha