شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که استاد در حوزه، محور و اصل است و معتقد هستیم با تقلیل جایگاه اساتید به دانش حوزه ضربه خواهیم زد، گفت: ما باید دانش و دانشمندان را در صدر بنشانیم و این افراد برای آینده حوزه تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست اساتید سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که به صورت حضوری و برخط در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت این نهاد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: رشد خوبی در سطوح مختلف به ویژه سطح ۴ داشته ایم ولی تا رسیدن به بلوغ فاصله داریم و این بلوغ با یاری اساتید تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: یکی از توفیقات حوزه‌های علمیه خواهران این است که پنجره خود را به روی اندیشه‌های نو نبسته است و از اندیشه‌هایی که رو به تعالی و پیشرفت است، استقبال می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه درختواره رشته‌ها و گرایش‌های حوزه‌های علمیه خواهران در حال تدوین است، ادامه داد: باید با یک نگاه مقتصدانه توسعه رشته‌های حوزه را داشته باشیم و در این مسیر نباید عجله‌ای صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و تعالی علمی لازم است شبکه ملی حوزه‌های علمیه خواهران متشکل از اساتید سطح ۴ شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه تشکیل گروه‌های علمی آغازی برای حرکت به سوی جذب اعضای هیئت علمی و توسعه علمی است، گفت: باید تصمیم‌های کلانی در نظام تعلیم و تربیت گرفته شود و گروه‌های علمی به صورت دقیق در محل رشته‌های موجود حضور داشته باشند، در این صورت بسیاری از ریز مسائل نیز حل خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه باید بورسیه سطوح ۲ و ۳ توسعه پیدا کند تا شاهد رشد علمی و پژوهشی خوبی باشیم، بیان داشت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی طلاب خواهر با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نهادی نوپا است، به شدت رشد داشته است و امروز می‌بینیم که طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی از طلاب برادر پیشی گرفته اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امیدواریم با طراحی نظام تعلیم و تربیت، با مشکلات فاصله بگیریم و درخواست داریم اساتید با ارائه پیشنهادات و انتقادات، ما را در حل مسائل و مشکلات پیش رو یاری کنند.

وی با بیان اینکه استاد در حوزه محور و اصل است و معتقد هستیم با تقلیل جایگاه اساتید به دانش حوزه ضربه خواهیم زد، افزود: ما باید دانش و دانشمندان را در صدر بنشانیم و این افراد برای آینده حوزه تصمیم بگیرند و لازم است برای رفع مشکلات و کاستی‌ها با کمک هم تدبیر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha