یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

امام جمعه تبریز گفت: ۲۹ بهمن را هیچ گاه نمی‌توان فراموش کرد، زیرا این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و چقدر این حرکت زیبا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تقوا هدیه ویژه الهی به بندگان است که با تمام وجود خود را وقف خدا کرده‌اند، گفت: انسان بی‌تقوا نمی‌تواند عاقبت بخیر شود زیرا بدون تعهد به تقوای الهی هیچ پدر و مادری نمی‌تواند فرزند خوبی تربیت کند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: اساسی‌ترین نقش در شکل‌گیری تقوا در فرزندان، تقوای پدر و مادر است؛ دعوت به نماز، صبر در برابر سختی، امر به معروف و نهی از منکر با زبان عمل جز تقوای پدر و مادران است. متن زندگی انسان توجه و تعهد به معنویت است از این‌رو کودکان را از بچگی به نماز دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مبادا با دست خود زمینه بدبینی کودکان را فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مذاکرات وین با فراز و فرود و خلال‌هایی که داشت در نهایت همه به یک نکته ختم می‌شود که ایران یک بسته محتوایی و مشخص آورده است که زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور بوده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حضور یک هیأت صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد، گفت: القای گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذران برای شوک وارد کردن مذاکرات برای امتیاز گرفتن بیشتر است.

وی ادامه داد: البته مقامات آمریکا سابقه چنین حرکاتی را در توافقات اولیه داشتند ولی دیگر آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریو سودی نخواهد داشت و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمایی است که بارها ایران تجربه کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: ایران انقلابی دست آنها را خوانده و هرگز شرایط به سال ۹۲ بر نخواهد گشت.

وی با اشاره به قیام  ۲۹ بهمن تبریز، بیان کرد: ۲۹ بهمن را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد زیرا این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و چقدر این حرکت زیبا بود. طبق فرمایش رهبری که دیروز در دیدار مجازی با مردم آذربایجان داشتند، ۲۹ بهمن استمرار حرکت ۱۹ دی قم بود و بی‌شک آذربایجان نقطه وحدت ملت ایران بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر ۲۹ بهمن نبود حرکت مردم قم در ۱۹ دی ماه فراموش شده بود و همان استمرار در کلید واژه بیانات رهبری بود که باعث شد تا در تبریز با حمایت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی مردم بیدار شوند و این حرکت را آغاز کنند.

وی با اشاره بر اینکه گاهی از نقش بازار کم گفته می‌شود ولی نقش بازار، روحانیت، دانشگاه در حرکات ۲۹ بهمن فراموش نشدنی است، گفت: از عمق دل از رهبر معظم انقلاب که دیروز در بیانات ارزشمند خود فرمودند که درخشش تبریز در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است تشکر می‌کنیم که همچنین فرمودند که ۲۹ بهمن روز شکرگزاری است و موجب ثمر دهی انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که تبریز و حرکت ۲۹ بهمن یک نکته در وحدت ملی است و یکی از امتیازات تبریزی‌ها ارادت بیشتر به اهل بیت علیهم السلام  است.

وی گفت: باید دست در دست هم دهیم تا در بحث تبیین و فرزندآوری و نهضت تبیین اقتصاد پیش رویم.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌ها به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد گفت: از همه افرادی که موجبات رشد تولید داخلی هستند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید از اعتکاف جوانان گفت: چه جوانان خالصی داریم که برکت برای کشور هستند.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: وقتی مدیر و مردم فاسد شود، به پایگاه دشمن خارجی تبدیل می‌شود و از این‌رو دشمن هم از افراد فاسد برای اهداف خود استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایات درگذشت جبارزاده، استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی و شاملی مدیرکل اسبق روابط عمومی شهرداری را تسلیت گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha