جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه خطاب به مبلغین حوزه علمیه فارس گفت: در حوزه بخش هایی از آنچه مورد نیاز است را باید بخوانیم و تبلیغ کنیم؛ باید آثار آن مواردی که نیاز است را مطالعه کنیم، از این رو آثار برکات ولایت باید برای مردم بیان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امروز در نشست مبلغین حوزه علمیه فارس که به صورت مجازی و حضوری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ دین، اظهار کرد: تبلیغ دین با قبل و بعد از انقلاب باید تفاوت داشته باشد.

وی در ادامه با تصریح اینکه مبلغ باید زمان شناس باشد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص تبلیغ دین تاکید ویژه‌ای دارند که باید زمان شناس و جریان شناس باشند، حضرت امام نیز می‌فرمایند دانشگاه‌های ما به علوم تجربی بیشتر عادت دارند و حوزه‌های علمیه به علوم نظری باید به یکدیگر نزدیک شوند، حوزه باید ادبیات خود را با دانشگاه تلفیق کند.

به گفته این کارشناس مذهبی در حوزه بخش‌هایی از آنچه مورد نیاز است را باید بخوانیم و تبلیغ کنیم، باید آثار آن مواردی که نیاز است را مطالعه کنیم، از این رو آثار برکات ولایت باید برای مردم بیان شود، جامعه ولایی، نظام ولایی را باید توصیف کرد، همچنین دین باید برای مردم به صورت توصیفی تبیین شود.

وی به جهاد تبیین اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین ناظر به مصداق دین و انقلاب اسلامی است؛ بیانیه گام دوم درس خارج حوزه است، چراکه بسیار عمیق است، باید بیانیه برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: اگر دین را به سیاق توصیفی و کارکرد گرایانه تبلیغ کنیم، آمادگی پیدا می‌کنیم تا مواضع انقلاب را تبیین کنیم و از آن دفاع کنیم، حق انقلاب است تا مردم عاشق آن شوند، شهید سلیمانی چه طور با انقلاب زندگی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه باید فایده جهانی ولایت فقیه را مشاهده کرد تا به عظمت آن پی برد، تاکید کرد: دشمنان در شبهات در صدد به اشتباه انداختن ذهن ما است، اما اگر کارکرد گرایانه عمل کنیم توطئه دشمنان را خنثی خواهیم کرد،

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مردم به چگونه مدیریت پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) نیاز دارند، در واقع به توصیف نیاز دارند نه به اثبات، ان شاءالله بتوانید با تغییر رویکرد از برهان به توصیف به معارف دین برسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha