سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در کشور هرچه ضربه خوردیم از آثار دموکراسی غربی است؛ آثار این دموکراسی است که از نمایندگان دور قبل ۷۰ نفر صلاحیت خود را از دست بدهند و شورای شهرهای قبلی به خاطر فساد دستگیر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) و آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در مجلس یاد بود یک فقیه عالی قدر آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی هستیم که بیش از ۶۰ سال از ارتحال او می‌گذرد، اما هنوز فخر شیراز است، مردمان خوبی که او را می‌شناسند باید به آنان تبریک گفت البته مسئولیت بزرگی بر عهده کسانی است که او را می‌شناسند.

وی در ادامه با تصریح اینکه سند حقانیت راه ما قربانیان زیادی دارد که یکی از آنان شهید آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی است، اضافه کرد: آیت الله حسینی الهاشمی دارای تفکر راهبردی و استراتژیک بوده است، از چنین عالم فرزانه‌ای شجاعت و بی باکی امر طبیعی است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آیت الله حسینی الهاشمی به رژیم پهلوی می گفته است که یا خون من را بریزید یا من کار خود را ادامه می‌دهم که در نهایت ایشان را مسموم کردند، پیوند جالبی که برای زندگی و شهادت و رسالت خود با شیخ فضل الله نوری بیان کردند جالب است، شیخ فضل الله نوری نخستین شهید انقلاب است، هنگامی در وسط تهران به دار مجازات آن ارمنی‌ها و مشروطه خواهان غرب گرا مجازات شد که چرا استقلال مردم را در مقابل استعمار طلب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب دو فقیه برجسته شهید داریم، یکی از آنان شیخ فضل الله نوری، یکی دیگر شهید غریب است، در یک نکته‌ای بی نظیر باید از این شخصیت یاد کرد، ایشان مؤسس حزب برادران بود؛ ما به این تفکر هنوز در جمهوری اسلامی محتاجیم، ایشان با دموکراسی به شیوه غربی مبارزه می‌کرد این است که اندیشه او را هنوز مورد نیاز قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: در تاریخ تشیع چند عالم شیعی به موضوع تشکیلات مردمی پرداخته اند، یکی مرحوم آیت الله شاه آبادی بزرگ استاد حضرت امام، دوم شهید صدر و شهید آیت الله سید نور الدین حسینی؛ کمتر فقهایی داریم که به موضوع تشکیلات مردمی رسیده باشند، در کشور هرچه ضربه خوردیم از آثار دموکراسی غربی است؛ آثار این دموکراسی است که از نمایندگان دور قبل ۷۰ نفر صلاحیت خود را از دست بدهند و شورای شهرهای قبلی به خاطر فساد دستگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از آسیب‌های دموکراسی غربی در جمهوری اسلامی با افزایش مشارکت و افزایش احساس مسئولیت مردم و زندگی جمعی جلوگیری کنیم، از این رو به زندگی برادرانه و حزب آن محتاجیم، زندگی برادرانه را باید از سید نورالدین حسینی الهاشمی یاد می‌گرفتیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    آدرس را اشتباه رفته اید،مشکل جای دیگریست. چطور شد که در مجلس شورای ملی رضا خانی اشخاصی همچون شهید مدرس با همین دموکراسی غربی و رای مردم در دوران خفقان پهلوی اول به مجلس راه یافتند اما الآن که استبدادی وجود ندارد افراد صلاحیت دار به در بسته می خورند؟ یا تعریف و ملاکهای ما از صلاحیت و شایستگی افراد مطابق با واقعیت نیست و یا خودمان باعث شده ایم جای ارزشها و ضدارزشها عوض شوند وگرنه مردم ما همانهایی بودند و هستند که انقلاب کردند، هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل و مدیریت کردند، تحریمهای ظالمانه و کمرشکن امریکا را تحمل می کنند،‌... ولی هنوز هم پای صندوقهای رای می آیند. این چیزی است که دشمن از آن هراس دارد وگرنه پاکستان و هند هم موشک قاره پیما با کلاهک هسته ای دارند اما دولتشان پایگاه مردمی مانند آن چیزی که در ایران است را ندارند. با این اظهارات نسنجیده آب به آسیاب دشمن نریزیم.