شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بندر انزلی

حوزه/ حجت الاسلام شمس‌الدین گفت: همه مردم و مسئولین جهاد تبیین را با قوت و قدرت دنبال کنند تا دشمن مأیوس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با استناد به آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه همه انسان‌های مؤمن را امر به رعایت تقوا می‌فرماید و توجه به بهره‌مندی از تقوا آن هم تقوای واقعی؛ حَقَّ تُقاتِهِ مصادیق و معانی مختلفی دارد که یک مصداق آن این است که تقوای انسان باید روز به روز افزایش پیدا کند.

وی افزود: اگر دین انسان‌ها حفظ شد و ایمانشان تقویت شد دنیایشان هم آباد می‌شود؛ اگر اصل ایمان و اعتقاد به خدا در همه افراد و بخش‌ها و سطوح مدیریتی جامعه درست شد دنیای مردم هم درست می‌شود، فسادها، اختلاس ها، دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال، بی‌توجهی به حقوق مردم حاصل چیست؟ حاصل خلاف حکم خدا عمل کردن و بی‌اعتقادی به دین و دستورات دینی است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند استکبار جهانی دو اقدام انجام می‌دهد برای اینکه مردم را از نظام اسلامی جدا کند؛ چون آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر مردم را از نظام اسلامی و رهبری جدا نکنند این نظام شکست نمی‌خورد! آن اصلی که نظام را علیرغم همه توطئه‌ها حفظ کرده همین پیوستگی مردم با نظام الهی و رهبری معظم شأن علیرغم همه سختی‌ها، جنگ، بمباران‌ها، تحریم‌ها، آشوب‌ها، فتنه‌ها و.. است.

حجت الاسلام شمس‌الدین گفت: برای اینکه این فاصله را بین مردم و نظام اسلامی ایجاد کنند دو کار را در اولویت قرار داده‌اند، یکی فشار اقتصادی و دیگری عملیات روانی رسانه‌ای که این روزها شدت پیدا کرده؛ فشار اقتصادی بنابر اعتراف خودشان بی‌اثر بود و هدفی که دنبال می‌کردند محقق نشد.

تعلل در بحث مدیریت جامعه توطئه دشمن را کارآمد می‌کند

امام جمعه بندرانزلی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در شرایط فعلی برای مقابله با این توطئه‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، جهاد تبیین هم فوریت دارد هم ضرورت؛ فوریت دارد برای اینکه اصل اول، خنثی سازی و مقابله با این توطئه‌های دشمنان است، نمی‌شود تعلل کرد، ضرورت دارد چون اگر مقابله نشود دشمن به هدفش می‌رسد.

حجت الاسلام شمس‌الدین خاطرنشان کرد: دومین مسئله برای مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی و مدیریت جامعه این است که مراقب باشند از اقداماتی که موجب تخریب و شبهه‌آفرینی می‌شود خودشان جلوگیری کنند و به تعبیری خوراک برای رسانه‌های بیگانه درست نکنند.

وی ادامه داد: در بعضی از دستگاه‌ها نفوذی‌هایی که بودند و هستند مثل آنچه در صدا و سیما اتفاق افتاد و در عرض چند ثانیه در یکی از شبکه‌های صدا و سیما تلاش مذبوهانه‌ای کردند، که باید به این‌ها رسیدگی شود و بررسی کنند، بالاخره از این نفودی‌ها در جاهای مختلف نظام می‌تواند وجود داشته باشد و این‌ها می‌توانند برای دشمن و رسانه‌های بیگانه خوراک ایجاد کنند و در عین حال در جامعه ایجاد تشویش کنند.

حجت الاسلام شمس‌الدین افزود: با فساد باید مقابله شود اما بدون تبعات سو برای جامعه و افکار عمومی؛ فردی که فسادی را دیده به دستگاه‌های نظارتی و مسئولین مربوطه بگوید، آن‌ها هم رسیدگی کنند این آقا را هم تشویق کند، عیبی ندارد! نظام را باید حفظ کنیم، نمی‌شود کارها را برای برد خبری انجام داد.

وی ادامه داد: در یک جاهایی مثل یک کارخانه‌ای که متوقف شده و باید مسئولین به حرکت در بیایند؛ رسانه‌ای کردن مسائلی که نیاز به قضاوت و رسیدگی دارد، نباید موجب سوء استفاده دشمنان علیه نظام اسلامی و دولتی که به شعار تحول‌گرایی و فساد ستیزی آمده، شود.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کردند: همه مردم و مسئولین باید در دو عرصه فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای جهاد تبیین را با قوت و قدرت دنبال کنند تا دشمن از این دو حربه‌ای که علیه جامعه ما استفاده می‌کند مأیوس شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha