پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسین شریفی

حوزه / امام جمعه حاجی‌آباد گفت: جشنواره فیلم فجر نباید به محلی برای بی حجابی و مانور لباس‌های هنجار شکن تبدیل شود. اینکه یک زن سلبریتی با بی شرمی تمام حرام خدا را حلال کند، غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسین شریفی در خطبه‌های نماز جمعه حاجی آباد، اظهار کرد: عمل نیک انسان‌ها و افعال صالح، توشه آخرت محسوب می‌شود و در طول عمر خود باید برای پرکردن توشه خود تلاش کنیم.

وی، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه‌، عنوان کرد: مبدا تمام چالش‌ها و خوشبختی ملت‌ها، فرهنگ آن‌ها است. می‌توان گفت که فرهنگ، موجودیت و هویت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

امام جمعه حاجی‌آباد، راه اصلاح جامعه را فرهنگ دانست و ابراز کرد: دشمن اگر بر کشور غالب و مسلط شود، ابتدا از راه فرهنگ وارد می‌شود و سعی می‌کند به باورهای مردم مسلط شود.

حجت‌الاسلام شریفی، با ذکر این نکته که امروز عرصه جنگ نرم و فرهنگی است، بیان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که تهاجم فرهنگی را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد موضوعات فرهنگی باید از آب و نان هم مهم‌تر باشد، چراکه اگر فرهنگ در یک جامعه مطلوب باشد، اقتصاد و حکومت داری نیز بهبود و تسهیل پیدا می‌کند.

وی، با اشاره به جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: جشنواره دهه فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است و بهانه‌ای برای بازخوانی نقاط قوت، ضعف و تهدیدات این هنر در این ۴ دهه است.

امام جمعه حاجی‌آباد تشریح کرد: جشنواره فیلم فجرباید نماد بلوغ و پختگی هنر در تراز انقلاب باشد و باید به محلی برای نزدیک کردن مردم به انقلاب مورد توجه قرار گیرد، اما متأسفانه شاهد هستیم که سهم سینمای تلخ کم نبوده است.

حجت‌الاسلام شریفی، مطرح کرد: برخی از آثاری که در جشنواره فجر اکران شد ناامید کننده بود و در برخی از آثار فقدان شخصیت مثبت، به چشم می‌خورد و از ایران و مردم ما چهره‌ای دیگری را ترسیم کردند.

وی، پیروزی انقلاب را پشتوانه جشنواره فجر دانست و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم جشنواره فجر به محلی برای بی حجابی و تیپ زدن و مانور لباس‌های هنجار شکن تبدیل شده شود و با تمام توان در مقابل این اتفاقات خواهیم ایستاد.

امام جمعه حاجی‌آباد، با اشاره به هنجارشکنی‌های جشنواره فجر، خاطرنشان کرد: شخص بازیگری از مردم به خاطر پوشش موهایش عذرخواهی می‌کند. نباید اجازه دهیم معروفات منکر شود و منکرات معروف شود.

حجت‌الاسلام شریفی، با ذکر این نکته که امر به معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه اسلامی است، تصریح کرد: تمام ارکان جامعه باید برای ارتقای شخصیت انسانی و معنوی یکدیگر در قالب امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

وی افزود: ترویج ازدواج سفید در این جشنواره از دیگر اتفاقات غیر قابل قبول است. نباید اجازه داد که جشنواره فجر به محلی برای تبلیغ فساد و بی بند و باری تبدیل شود. اینکه یک زن سلبریتی با بی شرمی تمام حرام خدا را حلال کند، غیرقابل قبول است.

امام جمعه حاجی‌آباد ابراز کرد: باید در مقابل این تهاجم‌های فرهنگی ایستاد در آینده شاهد این نباشیم که حرامزاده‌ها، حلال‌زاده خطاب شوند و فتواهای دینی در آن مراسم صادر شود.

وی گفت: ما باید اهداف انقلاب را در جشنواره فجر نشان دهیم و تمام دنیا ببیند که انقلاب ما این است نه اینکه محلی برای ترویج تفکر غربی باشد. تمام کشورهای دنیا باید با تماشای فیلم‌ها جشنواره فجر جمهوری اسلامی ایران، به پیشرفت تمدنی ایران نگاه می‌کردند و خود را در مسیر الهی ایران قرار می‌دادند.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha