دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه رشت

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان ۹۷ درصد قرارداد کارگران استان را به صورت قرارداد موقت اعلام کرد و گفت: جامعه کارگری گیلان امنیت شغلی ندارد و از دولت و مجلس انتظار داریم امنیت شغلی را به کارگران برگردانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای خانه کارگر استان گیلان با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران به ویژه بازنشستگان، اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان دلیل عقلی، شرعی و عرفی دارد.

وی به وجود یک بیمارستان تأمین اجتماعی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: فقدان بیمارستان تأمین اجتماعی در مناطق استان از مشکلات است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بسترهای مناسب برای تولید به ویژه بخش کشاورزی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: دولت باید فضای تولید را تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به قراردادهای موقت برای به‌کارگیری کارگران اشاره کرد و گفت: قراردادهای کار موقت ۸۹ روزه قابل قبول نیست ضمن اینکه پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یا دو میلیون تومان استعمارگری است.

وی بر برطرف کردن معضلات جامعه کارگری تاکید کرد و یادآور شد: ائمه جمعه مشکلات جامعه کارگری را بیان کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان نیز در در این دیدار ۹۷ درصد قرارداد کارگران استان را به صورت قرارداد موقت اعلام کرد و گفت: جامعه کارگری گیلان امنیت شغلی ندارد و از دولت و مجلس انتظار داریم امنیت شغلی را به کارگران برگردانند.

حسن ایزدی با اشاره به اینکه معیشت، امنیت شغلی و وضعیت درمانی خواسته جامعه کارگری گیلان است، بیان کرد: خط فقر در کشور ۹ میلیون تومان اعلام شده و حقوق ماهانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پاسخگوی نیاز کارگران و بازنشستگان نیست.

رئیس هیئت مدیره کانون شوراهای کار گیلان نیز در این دیدار، امنیت شغلی و وضعیت معیشتی را در صدر مشکلات جامعه کارگری استان دانست و اظهار کرد: هشت تا ۱۰ قرارداد کاری در گیلان داریم که امنیت شغلی کارگران را به هم ریخته است.

غلامرضا خوالگر با بیان اینکه جامعه کارگری و نمایندگان کارگران مظلوم واقع شدند، تصریح کرد: کارگران زمانی که می‌بینند کسی صدای آنها را نمی‌شنود، مجبور می‌شوند تجمع کنند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha