دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لفافیان

یک کارگردان گفت: در تولیدات نمایشی تلویزیون، آسیب رایج سطحی‌نگری است که بر این تولیدات حاکم است. این معضل نیز بیشتر در کارهایی دیده می‌شود که به موضوعات دینی می‌پردازند.

حسن لفافیان، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره آسیب‌های رایج در کارهای خانوادگی تلویزیون، اظهار کرد: من سطحی‌نگری را آسیب رایج تولیدات نمایشی تلویزیون می‌دانم. این مشکل به اندازه‌ای است که تماشاگر با دیدن فیلم‌ها یا سریال‌ها احساس می‌کند کاری تکراری را می‌بیند.

وی افزود: برای رهایی از این مشکل بهترین راهکار این است که فیلمنامه‌هایی نوشته شود که در آن مسائل روز مطرح شده یا اینکه دغدغه‌های جامعه بیشتر مدنظر قرار بگیرد. در حقیقت باید با کارهایمان به مخاطب احترام بگذاریم نه اینکه فکر کنیم با تماشاگری خردسال روبه‌رو هستیم.

این کارگردان درباره توجهات اخلاقی در سریال‌های نمایشی نیز چنین توضیح داد: مهم‌ترین شرط در یک فیلم یا سریال تلویزیونی این است که اخلاقیات در آن به شکلی صحیح مدنظر قرار گیرد ولی این بدان معنا نیست که باید به موضوعات موردنظر به شکل مستقیم توجه داشت زیرا این شکل کار مورد نظر مخاطبان قرار نمی‌گیرد.

لفافیان در انتها تاکید کرد: موضوعات دینی و اخلاقی باید در قصه مستتر باشد تا تماشاگر آن را تا انتها دنبال کرده و در آخر خود به نتیجه‌گیری مورد نظر رسد. روشی که بیان کردم کمک می‌کند تا اثرمان از شعار دور ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha