جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیران اردبیل

حوزه/معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در دیدار با مدیران و کادر مدارس علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی با هدف اثرگستری مدارس علمیه خواهران برای تمدن‌سازی در عصر غیبت ضروری به‌نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی در نشستی با مدیران و کادر مدارس علمیه خواهران استان اردبیل، با اشاره به اینکه طلاب یاری‌گران دین خدا هستند، اظهار داشت: بانوان طلبه با هدف اثرگذاری فردی و اجتماعی، مجهز به انضباط فقهی، التزام به آداب اسلامی و سلوک معنوی باشند.

وی ادامه داد: حیات طلبگی متشکل از دو بخش دوران رشد و تحصیل و دوران خدمت‌رسانی و ثمر دهی است که مدیران و کادر مدارس بایستی اهداف و برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته و از هر فرصتی برای تربیت و ثمر دهی طلاب در جامعه بهره جویند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، چهار مؤلفه را برای تربیت موفق طلاب مطرح کرد و افزود: تفقه و تحصیل موفق، مهذب‌بودن، کارآمدی برای خدمتگزاری به دین و بصیرت سیاسی و اجتماعی از مؤلفه‌هایی هستند که طلاب باید در دوران تحصیل برای اثرگستری و یاری‌گری دین خدا در تمدن‌سازی نوین آموزش ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی اظهار کرد: رسیدن به دانش و پختگی علمی، داشتن سلوک اخلاقی و معنوی، مهارت‌یافتن با توجه به استعداد و علاقه، ویژگی یک طلبه کامل و جامع است که تیم اجرایی مدارس رهبری این عرصه‌ها را برای رساندن طلاب به قله‌های موفقیت به عهده دارند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وظیفه سنگینی که عوامل اجرایی مدارس نسبت به تربیت طلاب در عرصه‌های مختلف دارند، بیان کرد: داشتن سعه صدر، برخورد کریمانه، خودسازی و تقوا از جمله ویژگی‌های اخلاقی بوده و هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت نیز به عنوان حرفه برای مدیران و کادر مدارس لازم و ضروری است که عزیزان بایستی دقت ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی نقش کادر و مدیران مدارس را با هدف تمدن‌سازی، بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: تولید فکر و برنامه‌ریزی برای اثرگستری مدارس علمیه خواهران در جامعه ضروری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha