شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واحدی

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در اردبیل گفت: مدرسه‌محوری بر اساس مصالح و منافع مدارس علمیه و تربیت طلبه تراز انقلاب، رویکرد اساسی حوزه علمیه خواهران کشور است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی، در نخستین اجلاسیه موسسین و هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان اردبیل که در سالن شهید سلیمانی این مجموعه برگزار شد، گفت: لازمه استقرار تمدن دینی و توحیدی، مردم نهاد بودن پایگاه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: فاصله‌گرفتن حوزه‌های علمیه از مردم، موجب دین‌گریزی جامعه خواهد شد، چراکه عالمان جامعه محل رجوع و امینان مردم هستند و در حقیقت مردم به اعتبار علمای جامعه دیندار می‌شوند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر نقش مدارس علمیه در تمدن‌سازی نوین اسلامی، تصریح کرد: مدارس علمیه به‌عنوان کانون‌های پرورشی و تربیتی بایستی با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی تصریح کرد: مدرسه‌محوری بر اساس مصالح و منافع مدارس علمیه و تربیت طلبه تراز انقلاب، رویکرد اساسی مدارس علمیه خواهران کشور است تا بتوانند با تکیه بر منابع انسانی دارای ایده‌های اثرگذار منشأ تحول باشند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، سندنویسی و سند خوانی را راهبرد تحقق چشم‌انداز حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و اذعان داشت: در ساماندهی و برنامه‌ریزی چشم‌انداز حوزه‌های علمیه، اقتضائاتی ترسیم شده است که بر اساس آن مرجعیت علمی مبلغان خواهر در سطح بین‌المللی مورد انتظار است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha