دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت ۶۰۰ نفری فرزندان شاهد طلبه می‌تواند در ارتقای معنویت و مشاوره دینی جامعه ایثارگر نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در دیدار با آیت الله رجبی رئیس مؤسسه امام خمینی، افزود: اجرای طرح ولایت برای گروه‌های تحصیل کرده شاهد و ایثارگر از جمله همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران می‌تواند گام مؤثر در راستای رشد معنویت، بصیرت افزایی و اجرای کلاس‌های اخلاقی باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا دو معاونت در بنیاد، مساله آموزش خانواده شهدا و ایثارگران و آموزش پرسنل را عهده دار هستند و علاوه بر این حوزه معاونت فرهنگی نیز در این امر می‌تواند آموزش‌های طرح ولایت در سطح کشور را گسترش دهند.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۶۰۰ فرزند شهید طلبه و ۲۵۰ امام جماعت در بنیادهای سراسر کشور ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح معنوی نسل‌های ایثارگر هستند.

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) در این دیدار گفت: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران مایه افتخار این مجموعه است، ایشان حق بزرگی بر گردن همه امت اسلام دارند و ما وظیفه داریم آنچه در توان است در راستای خدمت به آنان انجام دهیم.
آیت الله رجبی افزود: طرح ولایت از سوی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی راه اندازی شد، طرحی که عقلانیت دینی، مباحث اخلاقی و بصیرت افزایی را دنبال می‌کند و تاکنون برکات بسیار در جامعه داشته و در کنار آموزش به بسیاری از ابهامات و سوالات پاسخ داده است.

وی اضافه کرد: این طرح برای سطوح مختلف پیش بینی شده و برای سطح جوان و نوجوان که در سنین رشد عقلانی هستند، در حوزه مباحث معارف اسلامی، انسان شناسی و نظریه سیاسی اسلام با متد عقلانی بسیار مؤثر است.

مدیر دفتر مطالعات راهبردی حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: تعدادی از جمعیت ۶۰۰ نفری طلاب فرزند شاهد از اساتید عالی حوزه هستند، این توانمندی آماده ارتباط تنگاتنگ برای اجرای طرح ولایت در بین خانواده شهدا و ایثارگران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله کریمی افزود: امروز یک جانباز هفتاد درصد و یک همسر ایثارگر که در خدمت یادگار هشت سال دفاع مقدس است، به طور عملی الگوی اخلاقی جامعه هستند، حضور این افراد تحصیل کرده در سطوح عالی بسیار مؤثر و مفید است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی می‌توانیم محتوای غیر حضوری برای جامعه هدف طراحی کنیم و از خروجی آن برای دوره‌های حضوری عمیق‌تر و مطالعات بیشتر بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha