یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1009425
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مدرسه زمستانه روش

حوزه/ مدرسه زمستانه (متوسطه) در ادامه مدرسه تابستانه (مقدماتی) روش و با هدف آموزش و ارتقای مهارت­‌های روشی دانشجویان برگزار می­‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه زمستانه (متوسطه) در ادامه مدرسه تابستانه (مقدماتی) روش و باهدف آموزش و ارتقای مهارت‌های روشی دانشجویان برگزار می‌شود. در مدرسه زمستانه روش کلیات اساسی روش پژوهش کمی، کیفی و مطالعات اسلامی معرفی شد و اکنون در مدرسه متوسطه به مهارت‌های اساسی جمع‌آوری داده‌ها پرداخته خواهد شد.

دکتر دهقان در کارگاه روش پژوهش حدیثی علاوه بر معرفی منابع حدیثی معتبر به روش مشهور در بررسی دلالی و سندی روایات در علوم حدیث و همچنین به روش‌های جدید در پژوهش‌های حدیثی می‌پردازند. در کارگاه پژوهش‌های لغوی با نقد بسنده کردن به معاجم لغوی برای کشف معنای الفاظ در متون دینی به اهمیت بررسی استعمال‌ها و منابع و چگونگی این بررسی می‌پردازند.

خانم دکتر خراسانی با مبحث اصول مصاحبه‌های کیفی به اهمیت مصاحبه، صورت‌بندی سوالات مصاحبه، ارتباط سوالات مصاحبه با ادبیات پژوهش و دانش محقق، نحوه مواجهه با مشارکت کنندگان پژوهش، مهارت‌های پیش‌راندن مصاحبه و … می‌پردازند. در بحث اصول کدگذاری به تعریف کدگذاری، اصول کدگذاری، انواع کدگذاری، نحوه کدگذاری، دسته‌بندی کدها و تبدیل آن‌ها به مفاهیم، دسته‌بندی مفاهیم و تبدیل آن‌ها به مؤلفه و مقوله آموزش داده می‌شود.

دکتر آینه‌چی در مبحث آشنایی با روش‌های کمّی گردآوری داده‌ها به انواعی از روش‌های جمع‌آوری داده‌ها در پژوهش‌های کمی می‌پردازند. در بحث اصول تحلیل آماری به انواع روش‌های کمی تحلیل داده‌های کمی، استخراج نتایج و نحوه تفسیر آن‌ها پرداخته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha