چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
«جهاد تبیین» در ادامه مطالبه امام از امت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) تفت،  گفت: روحانیت همواره به عنوان متولیان اصلی هدایت دینی مردم در جامعه به حساب می آیند و به عبارت دیگر؛ مرجع رسمی جهاد تبیین امام خامنه ای و هدایت مردم، روحانیت بوده و خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم سعیده خانی در نشست پژوهشی و مجازی «نقش و جایگاه طلاب در شکل‌گیری تمدن اسلامی»، اظهار داشت: نقش طلبه، تبلیغ و ابلاغ و رساندن دین به جامعه است و دینداری بدون دانستن فرامین دینی معنا ندارد از این رو روحانیت در تبلیغ فرامین و آموزه‌های دینی به مردم و در دینداری مردم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: روحانیت همواره به عنوان متولیان اصلی هدایت دینی مردم در جامعه به حساب می‌آیند و به عبارت دیگر؛ مرجع رسمی جهاد تبیین امام خامنه‌ای و هدایت مردم روحانیت بوده و خواهند بود.

مدیر مدرسه علمیه ام‌ابیها (س) تفت، خاطر نشان کرد: همانطور که بیشتر مردم در انجام و عمل به وظایف عبادی و حتی موضع‌گیری سیاسی، و روابط اجتماعی خود روحانیت را الگوی زندگی خویش قرار می‌دهند از این رو روحانیت در پرتو همان محوریت دینی خویش می‌توانند مردم را در مسیر فرامین دینی راهنمایی و هدایت کند.

خانم خانی در آخر به اهمیت تحقیق و پژوهش طلاب اشاره کرد و گفت: شرکت در فراخوان‌های و جشنواره‌های پژوهشی می‌تواند سطح علمی طلاب را افزایش دهد و طلاب را برای شرکت در جشنواره «علامه حلی» تشویق نماید.

وی در بیان فضیلت ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب مقدّمه‌ای برای ماه شعبان و ماه شریف رمضان و ماه رجب، ماه عبادت برای دوستان خاصّ حضرت حق است.

مدیر مدرسه علمیه ام‌ابیها (س) تفت، ماه رجب را ماه استغفار توصیف کرد و افزود: کسانی که در ماه رجب عبادت خودشان را پر آب و رنگ قرار می‌دهند و توجه بیشتری در عبادات پیدا می‌کنند، از دوستان خاصّ حضرت حق به حساب خواهند آمد.

خانم خانی، گفت: یک روز روزه گرفتن در ماه رجب به اندازه یک سال ثواب دارد و موجب خشنودی خدا و دوری از آتش جهنم می‌شود در حالی که سه روز روزه گرفتن ماه رجب بهشت را بر انسان واجب می‌کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha