دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
مسعود مهدوی

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدوی با بیان این که حال جامعه کارگری بخش قابل‌توجهی از کارخانه‌های الوند خوب نیست، گفت: ائمه جمعه از مردم، با مردم، برای مردم و سخن‌گوی مطالبات عمومی هستند، هرجا ائمه جمعه نسبت به موضوعی ورودی دقیق و درست داشتند، ثمرات ارزشمندی را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام‌جمعه الوند در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در قزوین، ضمن اشاره به ظرفیت‌های صنعتی این شهر، گزارشی از فعالیت ۵۰۰ کارخانه بزرگ الوند ارائه نمود اظهار داشت: الوند نخستین شهر صنعتی ایران بوده، کارخانه‌های آن در ۸۸۰ هکتار جانمایی شده‌اند.

وی به نوسانات شدید کارخانه‌های شهر صنعتی الوند در دهه گذشته اشاره و با بیان این که با شروع دولت آقای رئیسی به‌ویژه از سال گذشته فرایند برطرف‌سازی مشکلات کارخانه‌ها تسریع شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه کارگری بخش قابل‌توجهی از کارخانه‌های شهرک الوند با مشکلات جدی حقوقی روبرو بوده، در برخی از مواقع پرداخت حقوق با تأخیر همراه است.

وی با بیان این که وضعیت اقتصادی و افزایش اجاره‌بهای مسکن، گذران زندگی را برای جامعه کارگری دشوارتر نموده است، اظهار داشت: علی‌رغم تمام پیگیری‌های صورت‌گرفته و مطرح سازی مشکلات جامعه کارگری در خطبه‌های نمازجمعه، متأسفانه فرایند برطرف‌سازی دغدغه این عزیزان آن‌گونه که باید موردتوجه مسئولان قرار نگرفته است.

امام‌جمعه الوند بر اهمیت ورود جدی دستگاه قضایی در احضار مدیران عامل کارخانه‌های متخلف در بازپرداخت دستمزد کارگران تصریح نمود و یادآور شد: دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز با ورود جدی به این موضوع، جلسات متعددی را با مسئولان استان برگزار نموده است.

وی با بیان این که علی‌رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به جایگاه کارگر در جهش تولید و پرداخت به‌موقع حقوق این عزیزان، متأسفانه ورود جدی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از شرکت‌ها در مواجهه با مشکلات حقوق کارگران و بخورد با کوچک‌ترین اخطار برای پرداخت حقوق، فرایند اخراج و تعدیل‌نیرو را مطرح و دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی ضمن اشاره به بیانات رئیس قوه قضائیه بر لزوم ورود مسئولان قضایی کشور بر برطرف‌سازی مشکلات جامعه کارگری، خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات حقوق کارگران با ورود جدی مسئولان و مدیران نهادهای متولی برطرف گردد.

امام‌جمعه الوند به جایگاه مطالبه‌گری ائمه جمعه در پیگیری مشکلات گروه‌های مختلف اجتماعی اشاره نمود و ابراز داشت: ائمه جمعه ملجأ و پناهگاه مردم بوده، بحث مردمی‌بودن از بارزترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به ائمه جمعه سراسر کشور است.

وی فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: جهش تولید با مشارکت مردم در گرو ایجاد اعتماد فراگیر اجتماعی و حرکت به سمت رفع مشکلات عموم جامعه است.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان این که ائمه جمعه در نخستین گام مطالبه‌گری مشکلات را در جمع مسئولان پیگیری می‌کنند، یادآور شد: در صورت عدم توجه مسئولان، تریبون نمازجمعه از ظرفیت ویژه‌ای برای جهت‌دهی به حرکت مسئولان در برطرف‌سازی دغدغه‌ها و مشکلات مردم برخوردار است.

وی بیان مطالبه مردم از زبان ائمه جمعه را مهم‌ترین بستر ایجاد و تقویت اعتماد عمومی به نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار داشت: ائمه جمعه از مردم، با مردم، برای مردم و سخن‌گوی مطالبات عمومی هستند؛ هرجا ائمه جمعه نسبت به موضوعی ورودی دقیق و درست داشتند، ثمرات ارزشمندی را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام مهدوی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به سالگرد صدور دستور ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد، با بیان این که هرجا مراکز اقتصادی شکل بگیرند، رانت و فساد نیز سایه خواهد افکند، ابراز داشت: مبارزه با فساد یکی از مطالبات مهم و فراگیر اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha