چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
ر

حوزه /مشاور حوزه ازدواج و خانواده مراقبت ویژه دختران و زنان از حریم حجاب و حیای آنها را تاکید کرد و گفت: پدران و مادران باید با رساندن هوش و امنیت عاطفی دختران به بالاترین درجه آن از آنها حمایت کنند و از وقوع بسیاری از ماجراهای تلخ وبد عاقبت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، کارشناس برنامه سمت خدا در آیین تجلیل از مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی و همایش گوهرشاد همزمان با پنجمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت: مادر شهیدی که اندکی از هزاران را امشب برایمان تعریف کرد و هنوز نشانی از فرزندش ندارد اما پُر نشان و باصلابت و شجاعت برایمان سخن می‌گوید و به ما درس می‌دهد که در فرهنگ اسلام زن کالای جذاب جنسی و وسیله‌ای برای رسیدگی به امور اولیه دز زندگی نیست بلکه زن علت اصلی خلقت است به شرطی که قدر خودش را بداند.

فروغ نیلیچی‌زاده با اشاره به عبور از بازار کاشان برای شرکت در مجلس بانوان مسجد میرعماد این شهرستان از مشاهده بی حجابی زنان انتقاد کرد و گفت: امام زمان(عج) با مشاهده وجود زنان بی حجاب در کاشان؛ شهر عالمان و امامزادگان چقدر احساس غربت می‌کند.

وی با بیان اینکه زنان غزه تنها لباس رزم، جهاد و جنگشان چادرهای نمازشان است افزود: وقتی آنها را در نهایت سختی و رنج از زیر آوار بیرون می‌آورند تنها نگرانیشان نداشتن حجاب است.

نیلیچی‌زاده با تاکید بر مضمون این حدیث امام رضا(ع) که خداوند با توجه به لطافت و آسیب پذیرتر بودن زن به زنان نسبت مردان رئوف‌تر است گفت: زیبایی، نجابت، لطافت هویت زنان ما است.

وی با تاکید بر سفر حضرت فاطمه معصومه(س)به ایران با توجه به تبادل نامه‌های امام رضا(ع) و آن حضرت و سفر خواهر به ایران گفت: سفر این خواهر و برادر به ایران برای جاری کردن نور مکتب محمد وآل محمد بود.

به گفته وی، خط نورانی هویت دخترانه و نجیبانه زنان ایرانی امروز متاسفانه با حضور و خودنمایی زنان ما در شبکه‌های اجتماعی آلوده شده است.

این پژوهشگر و مشاور حوزه ازدواج و خانواده مراقبت ویژه دختران و زنان از حریم حجاب و حیای آنها را تاکید کرد و گفت: پدران و مادران باید با رساندن هوش و امنیت عاطفی دختران به بالاترین درجه آن از آنها حمایت کنند و از وقوع بسیاری از ماجراهای تلخ وبد عاقبت جلوگیری کنند.

نیلچی‌زاده با اشاره به پنج هزار برنامه مشاوره خود به زوجین پس از برنامه سمت خدا که تعداد کمتر از۱۰ نفر از آنها منجر به طلاق شد گفت: اصل قاعده هویت بشری با زن شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین امام شناسی و غبارزدایی از اسلام با وجود غاصبان خلافت در دستگاه عباسی در ۲ سال فرصت طلایی حکومت علوی امام رضا(ع) انجام شد گفت: امام رضا (ع)حقیقت ناب اسلام را غبارزدایی کرد و نبض اسلام را به شکل ویژه با برگزاری نخستین جشن عید غدیر در زمان ولایت آن حضرت به تپش انداخت.

همایش گوهرشاد ویژه بانوان با آیین تجلیل از خانم مهجبین سادات واجدی مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی و اجرای نمایش گروه ترنم رضوان به کارگردانی خانم سمنگان و موضوع امام رضا در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با ۱۰۰ عنوان برنامه متنوع و کیفی برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه کودک، نوجوان و جوان به همت اعضای موسسه خادمین‌ حضرت رضا(ع) در کاشان و همکاری خادمیاران رضوی در دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان در حال برگزاری است.

جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله برنامه‌ها وهمایش‌های کیفی جشنواره آه و آهو در کاشان به ترتیب ازشب دوم تا شب یازدهم برگزاری جشنواره (۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت) است.

برنامه‌های دهه کرامت امسال ۱۴۰۳ با شعار «با شما سربلندیم» در سراسر کشور توسط موسسات و نهادهای فرهنگی اجرا می‌شود.

انتهای پیام./

اصل قاعده هویت بشری با زن شکل می‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha