چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
.

حوزه/ بنابر پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی، زائران حج امسال، شاهد موج گرما، باران و طوفان شن شدید در مکه، منا، مشعرالحرام و کوه عرفات هستند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، با نزدیک شدن به موسم حج امسال در ماه ذی‌الحجه، کارشناسان هواشناسی نسبت به شرایط جوّیِ بسیار گرم و احتمال وقوع طوفان‌های شن در مکان‌هایی مانند مکه، منا، کوه عرفات و مشعرالحرام هشدار دادند.

پیش‌بینی می‌شود در حج امسال، مکه شاهد دمای ۴۵ درجۀ سانتی‌گراد باشد که شرایط جوی سختی را از لحاظ گرما برای زوّار رقم می‌زند. گفتنی است دمای محسوس تا ۴۸ درجۀ سانتی‌گراد هم می‌تواند افزایش داشته باشد.

همچنین به گفتۀ کارشناسان، شاهد بارش باران به‌خصوص در بعداز ظهر هستیم؛ این درحالی است که وزش بادهای ناگهانی و شدید هم می‌تواند باعث ایجاد طوفان‌های شن و گردوغبار شود که همین امر برای مدتی محدود، کاهش دید را به همراه دارد.

مقامات حج از زائران خواسته‌اند تا از پیش، اقدامات لازم را برای مراقبت از خود در برابر وضعیت جوی نامطلوب در طول موسم حج به‌عمل بیاورند، همچون هیدراته نگه داشتن بدن، حمل چتر، توجّه به مراقبت‌های پزشکی، مصرف آب کافی به‌خصوص در ایام گرم حج برای جلوگیری از کم‌آبی، در صورت امکان، قرارگیری در زیر سایه و پرهیز از نور مستقیم خورشید و آگاهی از آخرین پیش‌بینی‌های آب‌وهوا و هرگونه توصیه‌های سفر که مسئولان اطلاع‌ می‌دهند.

مرکز هواشناسی تأیید کرده است که مسئولان برای اطمینان از رفاه و امنیت زائران حج، آخرین هشدارهای هواشناسی را در تمامی اماکن متبرکه به دقت رصد و پیگیری خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha