یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوره روخوانی و روانخوانی طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزاری دوره های متعدد قرآنی را جهت رسیدن به نقطه مطلوب و قابل قبول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مریم بابایی، امروز در جلسه اختتامیه دوره آموزشیاری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم حوزه علمیه آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، تربیت مربی قرآنی را یکی از برنامه‌های این مرکز علمی عنوان کرد و اظهار داشت: دوره‌های استادیاری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم با همکاری اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ویژه طلاب خواهر برگزار شد و امروز جلسه اختتامیه آن است.

وی ادامه داد: برای اثرگذاری بیشتر در جامعه کارگاه تفسیر قرآن کریم بر اساس تفسیر تنزیلی برگزار خواهد شد و بنا بر این است که فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران، علاوه بر حوزه‌ها در جامعه هم نمود پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مختلف قرآن کریم برای طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی برای این است که بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم و دوره‌های استادی تجوید قرآن نیز هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌شود.

وی دوره‌های تربیت مهارت‌های بیان تفسیر را نیز از دیگر برنامه‌های آتی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

اختتامیه دوره روخوانی و روانخوانی بانوان طلبه آذربایجان غربی برگزار شد

دوری از قرآن عامل انحطاط جامعه است

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام حمید رحیم‌دخت با بیان اینکه امام علی علیه السلام عامل سقوط فرهنگ جامعه را دوری از قرآن عنوان می‌کنند، گفت: امام علی علیه السلام در جاهای مختلف نهج‌البلاغه به لزوم همراهی امت با قرآن اشاره می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند با تمسک به قرآن و قرائت آن و مأنوس بودن با این کتاب الهی آن را به نطق در بیاورند.

وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت دو امانت رسول خدا (ص) در بین امت اسلامی هستند و بنا بر بیان امام علی علیه السلام، در قرآن علوم مختلف وجود دارد که دوای همه دردهای جامعه است و برای نظم یافتن امور باید به این کتاب الهی رجوع کنیم.

مسئول قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: قرآن مایه رحمت و هدایت برای مؤمنین بیان شده است و اگر در زندگی ما جریان داشته باشد، زندگی ما قرآنی خواهد بود و در آن حیات انسانی قابل رؤیت است و یکی از مهم‌ترین آثار حیات علم است که این کتاب الهی به انسان بصیرت و حیات می‌دهد و بشر را به حرکت باز می‌دارد.

وی با تصریح بر اینکه برای داشتن جامعه قرآنی باید با این کتاب الهی انس بگیریم، گفت: قرآن شناسنامه دین است و ما طلاب باید آن‌گونه که حق قرآن است، آن را ترویج کنیم که در این صورت مردم و جامعه به سمت کتاب الهی تمایل پیدا خواهند کرد و یکی از راه‌های ترویج کتاب الهی قرائت و ترتیل زیبای آن است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha