یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان از همه ادارات مرتبط حوزه اتباع و مهاجرین غیر ایرانی خواست با همفکری و تامل در راستای حمایت از اتباع و مهاجرین خارجی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: این استان میزبان تعداد زیادی از اتباع بیگانه بخصوص اتباع افغانی است، بنابراین لازم است نسبت به تربیت دینی این افراد هم توجه جدی به عمل آید.

امام جمعه اصفهان بر ساماندهی و نظارت بر فعالیت اتباع بیگانه در استان توسط دستگاه‌های مسئول تاکید کرد و افزود: کار و فعالیت اتباع بیگانه در استان باید طبق قوانین مشخص شده باشد و در خصوص تحصیل، اشتغال، سلامت و بهداشت اتباع باید اقدامات لازم در استان انجام شود.

در ادامه سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان هم گفت: در استان اصفهان ۱۳۰ هزار اتباع افغانی، پاکستانی و عراقی زندگی می‌کنند.

مهدی نادری افزود: از این مجموع ۹۰ درصد اتباع و مهاجرین افغانی هستند، طبق آمار، استان اصفهان رتبه سوم مهاجرین و اتباع خارجی را بعد از استان خراسان و تهران به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اقدامات بسیاری تاکنون در خصوص تابعیت، تحصیل، اشتغال و درمان اتباع خارجی انجام شده و درصدد هستیم این خدمات نیز افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha