شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر دوری طلاب از غرور، تکبر و ریاکاری تأکید کرد و گفت: نباید با آبروی افراد بازی و به کسی ظلم کرد، ما نمی‌گوییم انتقاد و پیشنهاد ندهید، اما در حرف زدن، نوشتن، موضع‌گیری‌ها و برخورد با افراد بسیار مراقب باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در درس اخلاق طلاب استان کردستان اظهار داشت: اعمال انسان در ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان اساساً محاسبات خاص خود را داشته و از لحاظ انجام کارهای معنوی ارتقا پیدا کرده و در صورت غفلت، از پاداش و خیر و برکات این ماه محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید همه انسان‌ها بدانند که چه چیزی باعث از بین رفتن اعمال انسان خواهد شد، گفت: مرحوم آیت‌الله حق‌شناس می‌فرمودند که فردی خوابی را تعبیر کرده که کیسه‌ای پر از گندم بر دوشم است اما ته آن کیسه سوراخ و گندم‌هاش در حال ریختن بود، که در تعبیر آن گفته بودند شما کسی هستید که کار و زحمت زیاد می‌کشید اما کارهایی انجام می‌دهید، که کارهای خیر و معنوی‌تان را از بین می‌برد!، گاهی اوقات برخی انسان‌ها کار پر ثواب خود را با انجام کار ناثوابی از بین خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص)؛ «ستّة أشیاء تحبط الأعمال: الإشتغال بعیوب الخلق، و قسوة القلب، و حبّ الدّنیا، و قلّة الحیاء، و طول الأمل، و ظالم لا ینتهی» افزود: رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «۶ چیز است که اعمال خوب را نابود می‌کند، اشتغال به عیب خلایق، سنگدلی، دنیاپرستی، بیی‌شرمی، آرزوهای طولانی و ستم‏گری که بس نکند»

وی افزود: عیب‌جویی با بیان حقیقت برای فهم مردم تفاوت دارد، گاهی اوقات برخی‌ها تنها منتظر مانده تا اشتباهی از انسان رخ بدهد و سپس آن را ابزار دست خود کرده و به افرد بتازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی درباره مفهوم «قسوة القلب»، عنوان کرد: این افراد کار خیر از آنها صادر نمی‌شود چراکه غفلت‌زده و از مصیبت و نارحتی دیگران ناراحت نمی‌شود.

وی به آثار دنیا پرستی اشاره کرد و یادآور شد: گاهی اوقات انسان‌ها به خاطر شهوات و عشق و تمایلات به دنیا، جایگاه، مال‌پرستی و مقام‌پرستی به ریاکاری افتاده و به موقعیت‌های آن چنانی رسیده اما اعمال خوب و حسنه را از دست خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در تعریف حیا؛ حیا در حرف زدن، گوش دادن و نگاه کردن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی‌ها برایشان مهم نیست که چه سخنی بر سر زبانشان جاری می‌کنند، حیا در آن نیست که احساس کنید گناه انجام نمی‌دهید چراکه بی‌احترامی به افراد نیز ناشی از بی‌حیایی است.

وی در رابطه با آرزوهای بلند و طولانی انسان ابراز داشت: گاهی اوقات جوانان فکر کرده همواره موقعیت فعلی‌شان حفظ و زمان از دست نخواهد رفت و با مطالب گزاف و فکر یک‌شبه، برای خود آرزوهای غیرممکن می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، درباره کسی که همواره مشغول ستمگری و ظلم است، گفت: این افراد همواره دنبال حق خوری و آبروریزی افراد هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بر دوری طلاب از غرور، تکبر و ریاکاری تأکید کرد و یادآور شد: نباید با آبروی افراد بازی و به کسی ظلم کرد، ما نمی‌گوییم طلبه‌ها انتقاد و پیشنهاد ندهند اما در حرف زدن، نوشتن، موضع‌گیری‌ها و برخورد با افراد بسیار مراقب باشند، لذا امیدواریم که همه با هم این موارد را مراعت کرده و کاری نکنیم که اعمال خوب‌مان را از دست بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha