سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا رستمی

حوزه / امام جمعه سنندج با انتقاد از افرادی که تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و عدم رابطه با آمریکا گره می‌زنند، گفت: مطالعه تاریخ سیاسی آمریکا و پرونده سیاسی و نظامی این کشور نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هر جایی که حضور پیدا کرده اند، منشأ فقر، گرسنگی، جنگ و… بوده اند.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: تا زمانی که یک کشور دارای اقتدار باشد، دیگر قدرت‌ها به گونه‌ای دیگر با آن کشور قدرتمند برخورد می‌کند و عکس این موضوع هم صادق است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار ایران اسلامی با سال‌های نخستین پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: روزگاری برای تهیه ابتدایی‌ترین و قدیمی ترین سلاح‌های نظامی در جنگ تحمیلی با انواع و اقسام مشکلات و محدودیت‌ها روبرو بودیم، ولی امروز خود به یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل شده‌ایم که تبیین این روند توسعه و اقتدار برای نسل‌های جوان از اهمیت وافری برخوردار است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بی شک اگر این اقتدار و توانمندی ایران در بُعد نظامی، سیاسی و… نبود، امروز هرگز اروپایی‌ها، غربی‌ها و آمریکایی حاضر نبودند بر سر مساله هسته‌ای با ایران به مذاکره بنشینند، بلکه برخوردی دیگر داشتند که این را می‌توان یک برگ برنده برای این نظام دانست.

وی با انتقاد از افرادی که تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و عدم رابطه با کشورهایی همانند آمریکا گره می‌زنند، عنوان کرد: مطالعه تاریخ سیاسی کشور آمریکا و پرونده سیاسی و نظامی این کشور نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هیچ گاه دایه دلسوز نبوده‌اند و در هر جایی که حضور پیدا کرده‌اند، منشأ فقر، گرسنگی، جنگ و… بوده‌اند.

امام جمعه سنندج افزود: چشم امید بستن به بیگانگان برای حل مشکلات اقتصادی و … نشانه بی تدبیری و بی بصیرتی است؛ انسان مسلمان و انقلابی بر روی داشته‌های خود تکیه می‌کند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه حضور در مذاکرات وین باید از سوی ایران اسلامی با موضع قدرت انجام شود، خاطرنشان کرد: از روند این مذاکرات اینگونه استنباط می‌شود که طرفین مقابل ایران به دنبال سیاسی کردن پرونده هسته‌ای کشورمان هستند، آنها به دنبال کسب بیشترین امتیازات از ایران و بالعکس دادن حداقل امتیاز هستند که بی گمان این امر برای هیأت مذاکره ما قابل قبول نیست.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از سوی دیگر توجه به منویات و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب از سوی هیأت مذاکره کننده هسته‌ای می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای کشورمان باشد، رهبر معظم انقلاب به خوبی از نیات طرفین مقابل اطلاع دارند و به کرار به این موضوع تاکید داشته و دارند.

این عالم اهل سنت در پایان گفت: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای برای همه ما مهم و اولویت دارد، نخست حفظ جایگاه و اقتدار نظام و انقلاب است، باید خروجی این مذاکرات برای ایران ثابت کردن حقانیت غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای باشد و نیز در این مذاکرات باید زمینه سوءاستفاده و فرصت طلبی از آمریکایی‌ها و غربی‌ها گرفته شود و حقوق ملت ایران که بخشی از آن همانند پول‌های بلوکه شده می‌باشد، دوباره به کشور برگردد و تحریم‌های ظالمانه که تنها برای تحت فشار قرار دادن این نظام برای دست کشیدن از آرمان‌هایش است، به کلی لغو شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha