چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استان اردبیل

حوزه/ معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور در همایش طلیعه حضور طلاب ورودی جدید مدارس علمیه خواهران استان اردبیل گفت: حل مشکلات عقیدتی و شخصیتی مردم از ارکان هویت طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی در دومین روز سفر خود به اردبیل، در همایش طلیعه حضور طلاب ورودی جدید مدارس علمیه خواهران اردبیل که در سالن شهید سلیمانی این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: فضای حوزه‌های علمیه، فضایی بسیار ارزشمند است که با دستگاه‌های دنیوی قابل قیمت‌گذاری نیست و عظمت یادگیری و عمل‌کردن و آموختن به دیگران در وسعت تاریخ نمی‌گنجد.

وی تصریح کرد: جویای علم دین در واقع، قلب امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه متعلق به اوست و بانوی طلبه موفق با تمام قوت به دنبال کسب علوم دینی بوده و حقیقت، معنویت، نورانیت و امید را در جان خود و جامعه مستقر می‌کند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: هویت طلبگی از چهار رکن اصلی تشکیل شده که نخستین آن عالم‌شدن و عالم‌بودن با تولید علم و دانش است؛ دومین رکن، معنویات و اعتقادات صحیح که شخصیت، رفتار و گفتار الهی داشته باشد.

وی، سومین رکن هویت طلبگی را یادگیری دانش و مهارت برای خدمت‌رسانی به دین و نجات انسان‌ها برشمرد و افزود: طلبه باید به جایی برسد که مشکل عقیدتی، اخلاقی و شخصیتی انسان‌ها را حل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی ادامه داد: آخرین رکن از هویت طلبگی تیزبینی اجتماعی و سیاسی با ارتباط‌گیری با اجتماع و مدیریت دل‌ها و مانع‌بودن از لغزش دیگران است که بایستی مورد توجه ویژه عزیزان قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha