سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام جلیلی گفت: سالانه حدود هزار روحانی از سوی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع ) در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به مناطق عملیاتی و پادگان‌های نظامی جهت تبلیغ دین در بین رزمندگان و سربازان و پاسداران اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام احمد جلیلی امروز در جلسه آموزشی روحانیون و ائمه جماعات ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سالانه حدود هزار روحانی از سوی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به مناطق عملیاتی و پادگان‌های نظامی جهت تبلیغ دین در بین رزمندگان و سربازان و پاسداران اعزام می‌شوند که حداقل هر دوره ۱۵ روز و حداکثر آن یک ماه است اما با توجه به اینکه اکثر راه‌های مواصلاتی این مناطق در ایام پاییز و زمستان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است برخی روحانیون دو ماه هم در محل‌های تبلیغ می‌مانند.

وی ادامه داد: روایات متعددی در منابع روایی شیعه و اهل سنت در مورد فضیلت علم و عالم بیان شده و در آن‌ها علمای دین را وارث انبیا الهی معرفی کرده‌اند و خداوند متعال در قرآن مهم‌ترین وظایف پیامبر را تبلیغ و تفسیر دین و اقامه دین و مراقبت از تحریف آن عنوان کرده‌اند و امروز این وظیفه بر عهده روحانیت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی حمزه سید الشهدا (ع) اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم به وظیفه خود در قبال دین عمل کنیم باید شرایطی را که لازم است کسب کنیم که از جمله آن دین شناس و زمان شناس بودن در عصری که دشمن همه هجمه‌های تبلیغات خود را برای از بین بردن دین و مبانی آن به کار گرفته است، می‌باشد.

وی در ادامه پایبند بودن مبلغین دینی به مبانی اسلام، شناخت الزامات جامعه، رعایت نظم و انضباط، دوری از توهین به اقوام و مذاهب و گویش‌ها را از دیگر شرایط مورد نیاز برای موفقیت در تبلیغ عنوان کرد و گفت: باید در مسئله تبلیغ به شئون طلبگی پایبند باشیم و از زیاده خواهی دوری کنیم و یکی از مهم‌ترین سفارش‌های دین و امام علی (ع) رعایت نظم در همه امور می‌باشد و لازم است بدان پایبند باشیم.

حجت الاسلام جلیلی بیان مختصر و مفید مطالب و پرهیز از شوخی را از دیگر لوازم مورد نیاز طلبگی در امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌هایی که باید امروز بدان عمل کنیم تبلیغ چهره به چهره است که موجب جذب مخاطب می‌شود و امروز ما باید به سراغ مردم برویم و مبانی دین را به آن‌ها تبیین کنیم.

وی در ادامه به لزوم ورود روحانیون به امر جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب و خیانت‌های پهلوی اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمن به قطع و یقین رسیده است که از لحاظ جنگ سخت و نیمه سخت نمی‌تواند بر جمهوری اسلامی غلبه کند و لذا به حملات نرم روی آورده است و بر اساس مقتضیات زمان روش‌های خود را تغییر می‌دهد و امروز نیز به دنبال تطهیر پهلوی خائن و ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی حمزه سید الشهدا (ع) اضافه کرد: امروز ارتفاعات آرارات در مرز ترکیه در دست هر کشوری باشد می‌تواند بر چندین کشور تسلط و اِشراف داشته باشد که متأسفانه شاه خائن آن را به ترکیه بخشید و ترکیه امروز جلوی آبریزهای ارس را می‌بندد و حتی حق آبه ایران را نیز از این منطقه قطع می‌کند و در سال‌ها آتی در این مناطق با یک چالش آب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: هیرمند که امروز مجبور هستیم با یک دولت مثل طالبان برای گرفتن حق آبه جمهوری اسلامی ایران بر سر آن مذاکره کنیم مال ایران بود و شاه آن را نیز به افغانستان بخشید.

حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: بحرین چهارمین استان ایران بود و حکومت پهلوی در اثر ناکارآمدی آن را نیز از دست داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی حمزه سید الشهدا (ع) بیان کرد: شاه سالانه ۱۱ میلیارد دلار برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی از آمریکا هزینه می‌کرد، اما برای مصرف آن‌ها هیچ اختیاری از خود نداشت و آمریکایی‌ها شبانه هواپیماهای ایران را بدون اینکه شخص اول مملکت در جریان باشد به جنگ ویتنام می‌بردند.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی دست یافته است که آمریکا برای مذاکره مجبور است چهار قدرت بزرگ اقتصادی دنیا را نیز با خود همراه کرده و یک طرف میز بنشیند و جمهوری اسلامی ایران در طرف مقابل و در یک ماه اخیر آمریکایی‌ها دو بار از ایران درخواست مذاکره مستقیم کرده‌اند و جواب رد شنیده‌اند.

حجت الاسلام جلیلی در پایان با بیان اینکه دشمن در عرصه نرم نیز از جمهوری اسلامی شکست خورده و دست و پا می‌زند، گفت: مبلغین و روحانیت امروز وظیفه دارند دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران و خیانت‌های پهلوی به کشور را به مردم تبیین کنند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha