دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند گفت: در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و لزوم آشنایی و انس گرفتن طلاب و عموم مردم با فرهنگ ایثار و شهادت، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند فعالیت‌هایی را در جهت معرفی شهدای روحانی شهرستان و فعالیت‌های این عزیزان در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام عباس مولوی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله فضل الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدای روحانی، علاوه بر اینکه مروج ارزش‌های دینی و اسلامی بودند، در جبهه‌ها نیز حضور یافتند تا اراده رزمندگان در مبارزه با دشمنان تقویت یابد و سختی‌ها را آسان‌تر تحمل کنند.

وی افزود: شهدای روحانی با حضور در جبهه‌ها درس شجاعت، مجاهدت و مقاومت به همگان آموختند و امروز ضروری است تا آحاد جامعه از سیره آنها درس بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند با بیان اینکه باید جایگاه شهدای روحانی در دوران هشت سال دفاع مقدس به‌درستی در جامعه تبیین شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بزرگ‌ترین اهدافی است که با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و حرکت در این مسیر یکی از وظایف مهم طلاب است، مطرح کرد: در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و لزوم آشنایی و انس گرفتن طلاب و عموم مردم با فرهنگ ایثار و شهادت، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند فعالیت‌هایی را در جهت معرفی شهدای روحانی شهرستان و فعالیت‌های این عزیزان در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام مولوی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان به صورت سالانه، خاطر نشان کرد: در کنار مراسم عمومی که با دعوت از سخنرانان کشوری و عموم مردم برگزار می‌شود، به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس، مراسمی به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تبیین خدمات روحانیون شهید و رزمنده در مدرسه و با حضور طلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید

سران قوا تلاش می‌کنند مشکلات مردم کمتر شود
تقدیر معاون رئیس جمهوری از خانواده شهید روحانی نهاوندی

وی با بیان اینکه ارتباط‌گیری طلاب با شهدا دارای آثار و برکات فراوانی است، خاطر نشان کرد: نامگذاری حجره‌ها و کلاس‌های درس در مدرسه، بنام شهدای روحانی شهرستان نهاوند و شهدای شاخص روحانی، از اقداماتی بود که برای انس گرفتن طلاب با نام و یاد شهدا در مدرسه انجام شده است.

بزرگداشت شهدای روحانی نهاوند در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند با اشاره به نصب تمثال مبارک شهدای روحانی شهرستان نهاوند در صحن مدرسه، گفت: در هر کلاس نیز طلاب به نام یک شهید نام گذاری شده‌اند و اساتید در زمان حضور و غیاب نام شهدا را به جای نام طلاب بر زبان می‌آورند.

وی تصریح کرد: حضور طلاب در کنار مزار پاک شهدای روحانی و دیدار با خانواده معظم شهدای روحانی شهرستان نهاوند، از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین طلاب انجام شد.

بزرگداشت شهدای روحانی نهاوند در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)

حجت الاسلام مولوی با تاکید بر اینکه توجه به شهدا و خانواده شهدا، نباید مختص ایامی خاصی باشد، یادآور شد: نصب تمثال مبارک شهدای روحانی شهرستان نهاوند با همکاری شهرداری در میدان شهید سلیمانی، میدان مرکزی شهرستان نیز در این ایام با پیگیری‌های مدرسه علمیه امام خمینی (ره) انجام شد.

بزرگداشت شهدای روحانی نهاوند در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha