شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره آموزش خبرنگاری

حوزه/ رئیس اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران از آغاز دوره خبرنویسی و خبرنگاری با حضور هزار و پانصد نفر از بانوان طلبه سراسر کشور به صورت مجازی از طریق تلویزیون اینترنتی کوثر خبر داد.

محمدجواد عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عصر امروز اولین جلسه از دوره تخصصی خبرنویسی و خبرنگاری با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان طلبه سراسر کشور به صورت مجازی و به میزبانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و از سوی اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

وی افزود: این دوره در شش جلسه به صورت مجازی از طریق تلویزیون اینترنتی کوثر و با حضور مدرس دوره، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه و دبیر کمیته رسانه سازمان جوانان حقوق بشر به ثبت نام شدگان و علاقه مندان به حرفه خبرنگاری و آشنایی با خبرنویسی در سطح مدارس علمیه خواهران سراسر کشور ارائه می‌شود.

رئیس اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران، اهداف برگزاری این دوره را تقویت مهارت خبرنویسی برای رابطان خبری در مدارس علمیه خواهران و استان‌ها و نیز آشنایی طلاب با کلیات خبرنویسی و خبرنگاری بیان کرد و اظهار داشت: این دوره به صورت جامع برگزار خواهد شد و از اولویت‌های سال ۱۴۰۱ ادامه این دوره به صورت تخصصی و تکمیلی است.

فعالیت رسانه‌ای یکی از شئون تبلیغی است

حسن صدرایی عارف در اولین جلسه دوره خبرنویسی و خبرنگاری بانوان طلبه سراسر کشور، اظهار داشت: آیات زیادی در قرآن کریم درباره خبر، خبررسانی و اقسام آن وجود دارد که مأموریت‌های رسانه‌ای را برای ما تعریف می‌کند.

سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: ورود طلاب و بانوان طلبه به عرصه رسانه و خبرنگاری مغایر با رسالت تبلیغی آنان نیست، بلکه فراگیری سبک نوشتن خبر برای عموم جامعه به مبلغان در انجام رسالت طلبگی، قدرت مضاعف می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: طلبه خبرنگار و آشنا به ادبیات حوزوی، برای اطلاع رسانی اخبار حوزوی موفق تر خواهد بود و در دوره کنونی رساتر و بانفوذتر و گسترده‌تر از رسانه برای ابلاغ پیام الهی به مردم جهان نداریم.

صدرایی عارف، با کنار زدن برخی واژگان غیرمتعارف در مورد توصیف خبرنگاران در جامعه، گفت: معتقدیم که خبرنگار باید کنجکاو، جسور و مؤدب باشد و خبرنگار حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید رفتار حرفه‌ای، کنجکاوی، جسارت و ادب را در تهیه خبر و انتشار آن رعایت کند.

انتهای خبر /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا جان محمدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    این رشته خوبی برای رساندن پیام ها
  • مریم IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    دوره خوبی است