دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاطمه جوادی

حوزه/ بانوی نویسنده قمی گفت: در راستای تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، لازم است که از ظرفیت رمان و داستان، حداکثر استفاده صورت بگیرد.

فاطمه جوادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که اهالی هنر و رسانه و ادبیات، رسالت مهمی در راستای ترویج شاخصه‌ها و مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی برعهده دارند، اظهار داشت: یکی از زیرشاخه‌های مهم جهاد تبیین، تلاش در جهت تشریح اهمیت و ضرورت التزام به سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و این که بدانیم سبک زندگی غربی دارای چه آسیب‌ها و آفاتی برای اعضای جامعه ماست.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بحث قناعت به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی سبک زندگی اسلامی گفت: واقعیت آن است که متأسفانه در این خصوص آن طور که باید و شاید، کار شاخص و ارزشمندی تولید شده و حال آن که یکی از اصول مهم در سبک زندگی ایرانی- اسلامی که خود بسترساز ارتقای سطح رضایتمندی در زندگی است، توجه به مقوله قناعت و فرهنگ درست مصرف کردن می‌باشد.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای همچنین افزود: به طور کلی در ادبیات و رسانه گاه به جای ترویج فرهنگ قناعت، برعکس این موضوع را شاهد هستیم یعنی ریخت و پاش و زندگی مرفهانه و تجملاتی به نوعی تبلیغ می‌شود که این مساله را به خصوص در پیام بازرگانی‌های رسانه نیز مشاهده می‌کنیم به نحوی که مستقیم یا غیرمستقیم بر ذهن و روان کودک و نوجوان جامعه ما تأثیر می‌گذارد.

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که اهالی فرهنگ و رسانه و به خصوص نویسندگان رمان و داستان توجه به این مهم داشته باشند که یکی از رسالت‌های آنها تبیین و ترویج شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی آن هم به شکلی هنرمندانه، جذاب و مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha