سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رئیس جمهور الجزایر

حوزه/ سایت خبری مراکشی LPJM در آخرین گزارش تحلیلی خود پیرامون صحرای اشغالی مدعی شد، حمایت الجزایر از پولیساریو سالیانه بیش از یک میلیارد دلار برای این کشور تمام می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سایت خبری مراکشی LPJM وابسته با پادشاهی این کشور، در آخرین گزارش تحلیلی خود پیرامون تحولات در صحرای اشغالی با ذکر تیتر (حمایت الجزایر از پولیساریو چند؟) مدعی شد حمایت کشور الجزایر از شبه نظامیان پولیساریو یا به اصطلاح جمهوری عربی دموکراتیک صحراوی موسوم به RASD در خوش بینانه ترین حالت سالیانه بیش از یک میلیارد دلار برای عبدالمجید تبون و مردمی که به وی رأی دادند آب می‌خورد.

این خبرگزاری مراکشی همچنین این نکته را متذکر شد که این آمار را طبق گفته یکی از پایگاه خبری خود الجزایر Algérie Part Plus نقل می‌کند.

از سال ۱۹۷۵ و درست پس از آنکه مراکش صحرای غربی آفریقا را ضمیمه پادشاهی خود اعلام کرد، الجزایر با تأسیس و ساماندهی و نیز حمایت همه جانبه از شبه نظامیان پولیساریو یا همان جمهوری عربی دموکراتیک صحراوی RASDدر زمینه‌های نظامی، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی تلاش کرد تا به استقلال و خود خواندگی این گروهک کمک کرده باشد.

طبق آمارهای سازمان بودجه الجزایر تنها در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲/۲ میلیارد از بودجه این کشور صرف حمایت از پولیساریو شده و نیز در سال ۲۰۲۱ این کشور بیش از سی درمانگاه و مرکز بهداشتی مجهز در مناطق مورد سکونت پولیساریو تأسیس کرده است.

در بخش دفاعی نیز وزارت دفاع الجزایر از بودجه دفاعی پولیساریو دفاع می‌کند و تمامی تسلیحات، سوخت جنگنده، و تجهیزات نظامی مورد استفاده این گروهک توسط الجزایر و متحدانش تأمین می‌شود که این مبلغ ۴۹۷ میلیون دلار در سال تخمین زده می‌شود.

پولیساریو سازمانی است که برای استقلال منطقه صحرای غربی که ۲۶۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و حدود ۳۰۰ هزار سکنه مسلمان دارد فعالیت می کند.

فعالیت های این جنبش موافقان و مخالفانی در سطح منطقه و جهان دارد که بیشترین نزاع بین مراکش و الجزائر است.

بحران منطقه صحرای غربی به نحوی آخرین میراث شوم استعمار است که نتیجه دخالت های فرانسه و اسپانیا در این منطقه است که از سال ۱۹۷۵ و با قرارداد اسپانیا با مراکش و موریتانی آغاز شد. فرانسوی ها نیز که تمایلی به ادامه استعمار ستیزی در آفریقا ندارند از ادامه بحران استقبال می کنند.

پس از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیسیتی از سوی مراکش، ایالات متحده نیز حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha