جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای زکات خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر ضرورت تبیین زکات و اهداف این واجب الهی در راستای رفع شبهات مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان بر ضرورت تبیین زکات به‌عنوان واجب الهی در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم باید نسبت به اهمیت توجه به پرداخت زکات آگاه شوند تا بسیاری از شبهات مطرح‌شده در این زمینه برطرف شود.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون به دلیل خشک‌سالی برخی شبهات در بین مردم در خصوص بی‌توجهی به پرداخت زکات به وجود آمده که رفع این‌گونه مسائل نیازمند آگاه‌سازی مردم نسبت به واجب بودن زکات و برکات آن است.

مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان شمالی نیز در این نشست از رشد ۳۶ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و افزود: کشاورزان و مردم نیکوکار استان امسال ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: ۷۷ درصد این رقم به میزان ۲۱ میلیارد تومان برای رفع نیاز محرومان در بخش تأمین جهیزیه، درمان بیماران، کمک به تحصیل دانش آموزان، احداث و تعمیر مسکن مددجویان و تأمین معیشت و کمک موردی به مددجویان هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد این مبلغ نیز معادل ۶ میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌های عمرانی استان شامل احداث و مرمت مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی در ادامه به اقدامات شاخص این نهاد در حوزه زکات اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور فرهنگ‌سازی در حوزه زکات، طی امسال ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: همچنین امسال به همت شورای زکات استان بیش از ۷ هزار بسته معیشتی از محل زکات برای نیازمندان خریداری و اهدا شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha