جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ا

حوزه / مدیر عامل بنیاد هدایت، به تفاوت مدل حکم رانی غرب با اسلام اشاره و تصریح کرد: جنس حکمرانی ولایت فقیه، محبت، خدمت به مردم و اطاعت از خدا و پیروی ائمه معصومین (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ در نخستین نشست شورای تحقق محلات اسلامی با محوریت مساجد شهرستان کاشان، در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با بیان اینکه به دنبال پیاده سازی تمدن نوین اسلامی هستیم، گفت: جنس حکمرانی ولایت فقیه، محبت، خدمت به مردم و اطاعت از خدا و پیروی ائمه معصومین (ع) است.

مدیر عامل بنیاد هدایت، به تفاوت مدل حکمرانی غرب با اسلام اشاره و تصریح کرد: در حالی که مدل حکمرانی غرب مانند زمان فرعونیان با زر و زور و ظلم و ستم است، مدل اسلام بر اساس ویژگی‌های ائمه معصومین (ع) و ولایت است.

وی در ادامه، فهم درست در خدمت به مردم و جامعه را مهمترین دستاورد قرارگاه‌های جهادی کاشان دانست و با بیان اینکه از مردم، با مردم و برای مردم بهترین مدل مردم سالاری دینی است، گفت: با مردم و برای مردم از اول انقلاب تاکنون زیاد کار شده، ولی توسط مردم مدل کار کردن را کمتر تجربه کرده‌ایم که این مورد نیز باید در جامعه بیشتر نهادینه شود.

سرپرست فرمانداری کاشان، نیز با بیان اینکه با شروع جنگ تحمیلی حرکت‌های جهادی از مساجد شروع شد، گفت: بعد از یک دوره‌ای شبیخون فرهنگی غرب به کشورمان سرازیر شد، نقش محلات و مساجد در این زمینه کم رنگ شد. به جایی رسیدیم که برخی مساجد خالی از جوانان شد و به جای آنها افراد سالخورده حضور پیدا می‌کردند.

محمد شریف زارعی، مسجد محوری را مقدمه گام دوم انقلاب دانست و گفت: با تشکیل دولت اسلامی در گام دوم انقلاب باید خدمات در مساجد با حضور مردم محلات سراسر کشور بیش از پیش فعال شود.

وی، افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان، مشکلات اقتصادی و محدود بودن توانایی دولت، برای تحقق دولت اسلامی جهانی باید از ظرفیت‌های مردمی و مساجد در حل مشکلات محلات بیشتر استفاده شود.

سرپرست فرمانداری کاشان، به دستاوردهای ارزشمند قرارگاه‌های جهادی کاشان در ایجاد محلات اسلامی با کمک ناحیه مقاومت بسیج، مردم، خیرین، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان اشاره کرد و گفت: باعث افتخار است که کاشان توانسته الگوی ایجاد و شکل گیری محلات اسلامی در سراسر کشور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha