یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فیلم مرگ در ساحل نیل

حوزه/ حزب الجمهوری تونس در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل، ممنوعیت نمایش فیلم "مرگ در ساحل نیل" در سالن‌های سینمایی کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الجمهوری تونس در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل، ممنوعیت نمایش فیلم "مرگ در ساحل نیل" در سالن‌های سینمایی کشور را خواستار شد.

در بیانیه این حزب آمده است: نمایش فیلم "مرگ در ساحل نیل"، یکی از انواع عادی سازی روابط فرهنگی است که ما با آن مخالف هستیم و آن را محکوم می‌کنیم، به ویژه که "غال غادوت" بازیگر اسرائیلی که از ارتش رژیم اشغالگر و عملیات کشتار جمعی علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، در این فیلم بازی می‌کند.

این حزب از وزارت فرهنگ و مقامات دیگر تونس خواست در راستای همبستگی با موضع گیری ثابت ملت تونس در حمایت از مسئله فلسطین، برای جلوگیری از نمایش این فیلم در سینماهای تونس وارد عمل شوند.

در ادامه این بیانیه اشاره شد: دولت بداند که موافقت با نمایش این فیلم در تونس ممکن است به معنی تغییر موضع کشور تونس در قبال مسئله فلسطین قلمداد شود.

حزب الجمهوری تصریح کرد: حزب الجمهوری در سال ۲۰۱۷ میلادی با نیروهای ملّی دیگر به یک حکم قضائی دست یافته بودند که نمایش فیلمی با مشارکت این بازیگر اسرائیلی را ممنوع کرده بود.

شایان ذکر است که نمایش فیلم "مرگ در ساحل نیل" در کویت و لبنان ممنوع شد، امّا مصر و اردن نمایش این فیلم را آغاز کردند و این امر با مخالفت‌های مردم مواجه شد.

فعالان اردنی با راه انداختن هشتک "فیلم صهیونیستی را ممنوع کنید" خواستار توقف نمایش فیلم "مرگ در ساحل نیل" شدند که "غال غادوت" بازیگر صهیونیستی در آن نقش داشته است.

از سوی دیگر صفحه توئیتر "اسرائیل به عربی" نوشت: فیلم "مرگ در ساحل نیل" در سینماهای عربستان سعودی به نمایش در می‌آید و و مردم کویت و لبنان از مشاهده آن محروم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha