جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته فیلم مقاومت و آزادی

حوزه/ فعالیت های دومین دوره هفته فیلم مقاومت و آزاد سازی در شهر "الثقافه" در تونس با نمایش مستند فلسطینی " سرزمین حکایت" آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فعالیت های دومین دوره هفته فیلم مقاومت و آزاد سازی در شهر "الثقافه" در تونس با نمایش مستند فلسطینی " سرزمین حکایت" آغاز به کار کرد.

افتتاحیه هفته فیلم مقاومت با سالروز آزادی جنوب لبنان از دست اشغالگران اسرائیل در سال ۲۰۰۰ میلادی و پایان تجاوز اسرائیل به نوار غزه در جمعه گذشته همزمان شده است.

فیلم "سرزمین  حکایت" به شیوه مستند، چهره قدس را در حد فاصل دو تاریخ و تغییراتی که اشغالگران اسرائیلی در آن به وجود آوردند را روایت می کند.

فعالیت های هفته فیلم مقاومت که توسط "انجمن هنری لبنان و هیئت ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با اسرائیل (موسسه مستقل تونسی) برگزار می شود تا ۳۰ ماه جاری میلادی ادامه دارد و حدود ۸ فیلم فلسطینی، تونسی، لبنانی و سوری به نمایش می گذارد.

 "محمد خفاجه" مدیر سینمای هنری گفت: پیام این فعالیت بیان این مسئله است که مقاومت همیشه در فعالیت های مختلف و برنامه زندگی ما حضور دارد و به وسیله مقاومت که نوعی هنر و بیان است، ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: قرار بود از صاحبان کار های هنری سینمایی و شخصیت های حامی مقاومت دعوت به عمل بیاید، امّا به خاطر شرایط کرونایی، این امر انجام نگرفت.

از سوی دیگر "بیار ابی صعب" معاون سردبیر روزنامه لبنانی "الاخبار" از برگزاری هفته فیلم مقاومت در تونس قدردانی کرد و گفت: تونس مکان مناسبی برای مطرح کردن ارتباط مقاومت با هنر و سیاست  است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره، فیلم هایی از فلسطین، سوریه، لبنان و تونس با معیار های هنری برگزیده شد، افزود: فیلم ها به اندیشه مقاومت می پردازند.

 "ابی صعب" در پایان گفت: هنگامی که برای تاریخ این جشنواره برنامه ریزی شد، هدف این بود که همزمان با پیروزی مقاومت لبنان در ماه مه ۲۰۰۰ برگزار شود، امّا حوادث اخیر غزه، بُعد دیگری به هفته فیلم های مقاومت و آزاد سازی بخشید.

شایان ذکر است که هفته فیلم مقاومت، مجموعه ای از فیلم های کوتاه و بلند، مستند و داستانی از دنیای عرب و جهان به نمایش می گذارد و همراه با آن کنفرانس ها و نشست هایی در خصوص بررسی نقش سینما در حمایت از مبارزه میدانی مردان مقاومت در میدان نبرد برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha