دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

علی رغم فشارهایی که در سال گذشته از سوی سلفی های تکفیری علیه این جشنواره صورت گرفت، سومین جشنواره الاقصی به مناسبت روز جهانی قدس از 5 تا 11 مرداد 1392 در تونس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سومین جشنواره الاقصی امسال پس از دو سال تجربه در سال های 2011 و 2012 برگزار می‌شود.

* نگاهی به اولین جشنواره

اولین دوره این جشنواره در 26 اوت 2011(4 شهریور 1390)، یعنی دو ماه قبل از انتخابات قانون اساسی تونس برگزار شد که نتیجه آن، یک پیشنهاد ملی مردمی بود که در آن مردم خواستار جرم دانستن همکاری با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی شدند و بیش از 12 سازمان، مثل سازمان آزادی و انصاف، شورای ملی آزادی ها در آن شرکت داشتند.

* حمله تکفیری ها در دومین جشنواره

دوره دوم این جشنواره نیز از 14 تا 17 اوت 2012 (24ـ27 مرداد 1391) برگزار شد که مجاهد معروف لبنانی سمیر قنطار در آن شرکت داشت وی فردی بود که مقاوت لبنان توانسته بود او را پس از 30 سال از زندان های اشغالگران صهیونیست آزاد کند. شیخ عبدالناصر جبری (از جمعیت علما)، شیخ خضر نور الدین (از حزب الله) و گروه سرود إسراء نیز از دیگر شرکت کنندگان در جشنواره دوم بودند اما متاسفانه شرکت کنندگان، در روز 16 اوت 2012 (26مرداد1391) مورد حمله وحشیانه تعدادی از تکفیری ها قرار گرفتند.

جشنواره دوم شاهد دو نشست مطبوعاتی هم بود که اولی در 15 اوت(25مرداد) و با مشارکت سمیر قنطار و عبدالناصر جبری و دومی در 17 اوت(27مرداد) با دعوت انجمن التسامح تونس برای پرده برداشتن از زوایای حمله وحشیانه تکفیری ها به جشنواره برگزار شد.

* شعار جشنواره سوم

سومین جشنواره الاقصی با همکاری جمعیت ها و سازمان های متعدد از جمله شورای ملی حمایت از مقاومت عربی و انجمن التسامح تونس و نیز جمعیت قدس و فلسطین تونس برگزار می‌شود. شعار این دوره جشنواره الاقصی، عبارت است از: جنایت شمردن همکاری با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی، گامی در دفاع از مسجد الاقصی

* برنامه های سومین جشنواره الاقصی

برنامه های این جشنواره به این شرح است:

1. شنبه 5 مرداد ساعت 10 شب در خیابان بورقیبه نزدیک میدان 14 ژانویه: خیمه فعالیت هنری و مسابقه نقاشی کودکان.

2. چهارشنبه 9 مرداد، ساعت 10 شب، در یکی از هتل های پایتخت: نشست فکری با عنوان "جنایت شمردن همکاری با رژیم صهیونیستی و مبارزه با صهیونیسم از طریق نوشته های حسین التریکی"

3. پنج شنبه 10 مرداد، ساعت 10 شب، سالن همایش های پایتخت تونس: شب هنری رمضانی با مشارکت میهمانان جشنواره

4. جمعه 11 مرداد، کنفرانس مطبوعاتی با عنوان "مقاومت و جنبش عربی"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha