دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرشد تیجانیه کشور ساحل عاج

حوزه/ شیخ مصطفی سوناتا، مرشد و پیشوای تیجانیه در کشور ساحل عاج، روز گذشته ساعاتی را در همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی که در سالن اجلاس سران شهر ابیجان برگزار شده بود شرکت نمود و ایراد سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری حوزه، شیخ مصطفی سوناتا از کبار علمای تیجانی مذهب و رئیس زاویه مادر در کشور ساحل عاج و مرشد این فرقه در این کشور می‌باشد.

روز گذشته و در اولین روز از همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی وی به عنوان یکی از میزبانان ایراد سخنرانی کرد و در بخشی از سخنان خود به موضوع صلح پایدار در منطقه اشاره کرد و افزود: زندگی و همزیستی ادیان مختلف در آفریقا و به ویژه در ساحل عاج در نوع خود مسالمت آمیز و مثال زدنی می‌باشد و در دهه‌های اخیر آمار درگیری یا نزاع میان ادیان یا فرق دینی در کشور حتی از تعداد انگشتان دست نیز کمتر بوده است.

وی همچنین افزود: ادیان در ساحل عاج همکاری تنگاتنگ و خوبی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری دارند حتی باید این نکته را بگویم در برخی از مناطق و ایالات کشور جوانان مسلمان وظیفه حفاظت از کلیساها در مقابل درگیری‌های احتمالی را به شکل کاملاً داوطلبانه بر عهده گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha