شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ عبدالخالق اسدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق اسدی گفت: بیشتر جمعیت پاکستان متعلق به شیعه و سنی است اما یک گروه کوچک‌تروریستی وهابی تلاش می‌کند دیدگاه‌های خود را بر این دو مکتب فکر تحمیل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق اسدی دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه پنجاب گفت: پاکستان را شیعه و سنی با هم ساخته‌اند و هر دو مکتب فکری برای حفاظت از آن فداکاری کرده‌اند. همچنین بیشتر جمعیت پاکستان متعلق به شیعه و سنی است اما یک گروه کوچک‌تروریستی وهابی تلاش می‌کند دیدگاه‌های خود را بر این دو مکتب فکر تحمیل کند.

وی در ادامه اظهار داشت: توطئه ای برای ترویج افکار تروریستی به نام برنامه درسی یکسویی ملی طراحی شده است که یک سازمان ممنوعه آن را طراحی کرده و می‌خواهد در پوشش برنامه درسی یکسویی ملی، ایدئولوژی دو مکتب فکری مهم پاکستان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: صلوات خاص پیامبر خدا حضرت ابراهیم نیز در برنامه درسی تغییر کرده است. هیچ اصلاحیه‌ای در این زمینه قابل تحمل نخواهد بود. ما نگرانی‌های خود را بیان کرده‌ایم، اما دولت این موضوع مهم را نادیده گرفته است.

وی با اشاره به اتفاق نظر مسلمانان در مورد زکات تاکید کرد: در برخی مسائل اختلافاتی وجود دارد که نباید آن دیدگاه‌ها را بر شیعیان تحمیل کرد، فیلسوفان و فقهای شیعه در تاریخ نیز نادیده گرفته شده اند.

وی در پایان گفت: در برنامه درسی ما از بنی امیه که ستمگران جهان بود بحث می‌شود ولی متأسفانه هیچ ذکری از اهل بیت اطهار که سر چشمه طهارت و پاکیزگی هستند یافت نمی‌شود. دعای کمیل و صحیفه سجادیه از آموزه‌های شخصیت‌هایی است که می‌توان آن را در برنامه درسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha