چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کتاب «فوائد العلیه» آیت‌الله بهبهانی تصحیح و چاپ شد

حوزه / کتاب «فواید العلیه» اثر علامه سیدعلی بهبهانی با تحقیق و تصحیح حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا شفیعی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، کتاب «فواید العلیه» اثر آیت الله سیدعلی بهبهانی با تحقیق و تصحیح حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا شفیعی به چاپ رسید.

این کتاب مشتمل بر ۷۲ فایده فقهی، اصولی، تفسیری، حدیثی و کلامی است که آیت‌الله بهبهانی آن را در دو جلد به زبان عربی نگاشته و انتشارات «دار زین‌العابدین» به تازگی آن را در قالبی نو منتشر کرده است. محقق این کتاب برای استفاده بیشتر اهل تحقیق، حدود ۹۰۰ پاورقی به آن افزوده است.

در متن تقریظ آیت‌الله سیدعلی شفیعی بر این کتاب آمده است:

پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای خبرگان رهبری، خدمت ایشان رسیدم. معظم‌له - که به خاطر داشتند من از شاگردان آیت‌الله بهبهانی هستم - گفتند: «امروز صبح مشغول مطالعه کتاب «الفوائد العلیه» (اثر مرحوم آیت‌الله سیدعلی بهبهانی) بودم‌؛ اما در کتاب اثری از ذکر مصادر و منابع و ارجاعات که باعث سهولت کار مراجعه‌کنندگان به کتاب است، ندیدم.» پس از بازگشت از سفر، امر تحقیق و تصحیح این کتاب را به فرزند عالم و فاضلم سیدمحمدرضا شفیعی سپردم و خود بر انجام کار اشراف داشتم. پس از انجام کار تحقیق، جلد اول و دوم را خدمت رهبر معظم انقلاب عرضه کردم و ایشان با خوشحالی برای من و فرزندم دعا کردند».

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha