سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمریکا مسبب اصلی بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: علت اصلی این بحران آمریکا و غربی‌ها هستند که فتنه جدید را در دنیا ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا و ایادی او خواهان تسلیم ملت‌ها هستند هر کشوری مخالفتی با آن‌ها داشته باشد تا هر مرحله‌ای علیه آن کشور اقدام خواهند کرد. چه قدر علیه ملت ایران دسیسه کردند صدام با تحریک غرب و آمریکا به این کشور حمله کرد و با توطئه آنها ۱۷ هزار شهید ترور دادیم.

امام جمعه یاسوج گفت: ریگی یک انسان خلافکار بود که مردم عادی را به رگبار می‌بست و تعداد زیادی را سر برید، اما آمریکا از او حمایت می‌کرد؛ آخرین عکسی که گرفته شد در پایگاه آمریکایی در افغانستان بود لذا از آنها هر کاری بر بیاید علیه ملت‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: آمریکا مسبب شعله ور شدن جنگ در آسیا و خاورمیانه بوده و امروزه مقصر اصلی جنگ اوکراین است؛ چرا وقتی سوریه را ویران کردند حرفی نبود چرا جنایت‌ها در یمن را نمی‌بینند. آمریکا در این کشورها جنایت‌های زیادی کرد، اما غربی‌ها حرفی نزدند و قطعنامه صادر نکردند، چرا سازمان ملل چنین حرکت‌هایی را محکوم نمی‌کند مگر افغان و عراقی انسان نیستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همه کشورهای منطقه هشدار می‌دهیم آنهایی که به آمریکا اعتماد می‌کنند در آینده چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

وی به قانون منع حجاب در کشورهای اروپایی که مهد دموکراسی نام گرفته و همچنین برخورد با حجاب در هند اشاره کرد و گفت: چنین حرکت‌هایی قابل قبول نبوده و محکوم است؛ این حرکت‌ها تقابل با آزادی و تقابل با احکام خداست زنی که عفیف باشد برای جامعه بشری چه ضرری دارد اگر به خداوند اعتماد و اعتقاد ندارید آزاده و انسان باشید و دست از این رفتارهای ناشایست و غیر انسانی بردارید.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: امروز ملت ایران در رنج و سختی است که دلیل آن آمریکا و ایادی او بوده که این همه فشار و تحریم و تهدید علیه ملت روا داشته‌اند؛ تاکنون غیر از جنایت چیزی از آنها ندیده‌ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha