یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه درباره بیانیه «گام دوم انقلاب» صحبت زیاد می‌شود، گفت: متأسفانه در مقام عمل که یکی از عرصه‌های آن حضور در حکمرانی است؛ مفاد بیانیه «گام دوم انقلاب» نمودی پیدا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، اولین همایش هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالین بیانیه «گام دوم انقلاب» البرز، شامگاه روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج و دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی نهضت راهبران اجرایی بیانیه گام دوم استان، در تالار اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه به تعریف اقسام جوان پرداخت و گفت: «جوان سِنی»، «جوان ظاهری» و «جوان قلبی» از انواع جوانی است که در «جوان قلبی» مقصود نشاط جوانی است.

وی با تأکید بر اینکه «جوان» در بیان رهبر معظم انقلاب به خصوصه «جوان سنی» نیست، گفت: در بیان رهبری جوان کسی است که نشاط کار دارد لذا با این تعریف از شهید سیلمانی نیز می‌توان به‌عنوان جوان نام برد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» مظلوم است و هنوز کار اساسی روی آن صورت نگرفته، گفت: هنوز بعد از گذشت سه سال، بیانیه «گام دوم انقلاب» تبدیل به گفتمان غالب نشده و متأسفانه جبهه انقلاب نیز با این مسئله عادی برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه درباره بیانیه «گام دوم انقلاب» صحبت زیاد می‌شود، گفت: متأسفانه در مقام عمل که یکی از عرصه‌های آن حضور در حکمرانی است؛ مفاد بیانیه «گام دوم انقلاب» نمودی پیدا نکرده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: هنوز جوانانِ مستعدِ منضبطِ باتقوایِ انقلابی در حکمرانی فعلی حضور جدی نداشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی رحمه‌الله علیه پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند: «امام این را به ما آموخت؛ و همین عامل دشمنی آشتی‌ناپذیر و خصومت کور ابرقدرت‌ها با نظام جمهوری اسلامی بود و امروز هم هست. امروز هم یکی از آماج‌های تهاجم دشمنان ما در سطح تبلیغات جهانی، همین یگانگی دین و دنیاست؛ می‌گویند چرا دین را پیشوا و مهندس دنیا می‌دانید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه دین برای ادای رسالت خود باید در بستر دنیا فعالیت کند، گفت: دنیا عبارت است از همین عرصه‌ای که انسان در آن حقوق و تکالیفی دارد و زندگی می‌کند لذا اگر دین را در دنیا دخالت ندهیم؛ جهان بی‌روح، بی معنویت و بی‌محبت می‌شود.

وی بابیان اینکه دین معمار و مهندس دنیا است و انقلاب اسلامی دایه دار آن می‌باشد، گفت: انقلاب اسلامی این الگو را به دنیا صادر کرد و مردم دنیا آن را دیدند و پذیرفتند و ذیل آن نیز انقلاب‌هایی شکل گرفت لذا این الگو برای دشمن قابل‌قبول نیست و سعی می‌کند تا به آن ضربه بزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به بیانیه «گام دوم»، گفت: در بیانیه «گام دوم انقلاب» برای تحقق آرمان‌های ملت و مردم چشم‌اندازی دیده‌شده که ابعاد مختلفی دارد و باید در ابعاد او دقت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به بیان تعریف کلیدواژه «نظریه نظام انقلابی» در بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبری پرداخت و گفت: تحلیل الگوی نظام انقلابی در سه رویکرد ساختاری و کارگزاری، کارکردی و تلفیقی (ساختاری-کارکردی) قابل تبیین است.

وی در ادامه افزود: رویکرد ساختاری و کارگزاری بر اسلامی و انقلابی بودن ساختار و کارگزاران تأکید دارد و نظامی را انقلابی و اسلامی می‌داند که ساختاری اسلامی دارد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه ملاک و معیار سنجش در رویکرد کارکردی توجه به کارکردهاست، گفت: نظام انقلابی، نظامی است که بتوان خروجی عملکرد افراد را با سنجه‌ها و آموزه‌های انقلابی سنجید و با انقلابی بودن تطبیق داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: در این رویکرد تصمیماتی گرفته می‌شود که ارزش‌های انقلاب اعم از استقلال، آزادی، عدالت، مبارزه با فساد، رسیدگی به محرومان و امثال‌ذلک را زنده می‌کند.

وی در ادامه به تشریح رویکرد تلفیقی (ساختاری-کارکردی) پرداخت و گفت: این رویکرد لازمه انقلابی بودن نظام را این‌گونه بیان می‌کند که یک الگویی در ساختار تشکیل نظام شکل گیرد که از انتخاب حاکم تا مسئولان میانی و تصمیم‌گیری‌ها همه انقلابی باشد که این رویکرد نیز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: آقا در سال ۱۳۸۱ دربیانی فرمودند: «نظام اسلامی عبارت است از اینکه اولاً قسط اسلامی و احکام اسلامی در جامعه تحقق پیدا کند، ثانیاً افراد صالح و شایسته‌ای متصدی و مباشر این کار باشند و ثالثاً اعتماد و باور و قبول مردم و رابطه مستحکم میان این مجموعه خدمتگزار و مردم باید وجود داشته باشد، هرکدام از این سه‌پایه اگر کم باشد فلسفه حکومت اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد، اگر ما هدف خود را اجرای قسط اسلامی و تحقق احکام اسلامی قرار ندادیم و باور و ایمان خود را به اهداف دیگری متوجه کردیم این نظام اسلامی حفظ نخواهد شد و اصلاً نظام اسلامی نیست».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رهبری برای حفظ روحیه انقلابی و در مرحله نظام سازی نظریه «نظام انقلابی» را ارائه دادند، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» در این رابطه فرمودند: «انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند».

وی با تأکید بر اینکه بزنگاه و دال مرکزی بیانیه «گام دوم» نظریه «نظام انقلابی» است و باید روی آن کارکرد، گفت: باید روحیه انقلابی و ویژگی‌های او را در نظام سیاسی‌مان نهادینه کنیم و صرفاً محدود به یک شخص نشویم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه تداوم انقلاب از طریق نظام سازی و دولت سازی ممکن است، گفت: انقلاب یک مفهوم ذهنی و شعار نیست بلکه یک جریان بیرونی و خارجی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تأکید موضوع پرداخت و گفت: رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۶ فرمودند: «این هم که ما خیال کنیم انقلاب بدون نظام معنی می‌دهد، یک خطای دیگری است؛ انقلاب یعنی نظام انقلابی؛ این نظام اسلامی، همین نظام امّت و امامت، نظام مردم‌سالاری دینی باید باشد باهدف‌های انقلاب، با حرکت انقلابی، با جهت‌گیری انقلاب؛ این باید اتّفاق بیفتد».

وی در ادامه به بیان خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» پرداخت و گفت: رهبری در این بیانیه اولاً هدایت می‌کنند و تذکر می‌دهند به یک افق زیبا و چشم انداز دست‌یافتنی که تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) است و می‌فرمایند برای رسیدن به این افق حرکت عمومی لازم است و این حرکت عمومی هم باید عقلایی و منظم باشد و مربوط به نهادهای حاکمیتی نیست چراکه آن‌ها نیز نمی‌توانند انجام دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه بابیان اینکه این حرکت عمومی وجود دارد، اما باید کمال پیدا کند، گفت: این حرکت باید باانضباط، سرعت و ملموس باشد و این مهم وقتی محقق می‌شود که اراده مردم در کانون مدیریت کشور خود را نشان دهد و مردم در اداره کشور نقش داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم توسعه و استمرار این جلسات، گفت: باید از هرگونه موازی کاری و تقابل که جهت فرسایشی شدن امور می‌شود پرهیز کرد.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و همکاری گروه‌های مختلف استان که در عرصه بیانیه «گام دوم انقلاب» فعالیت می‌کنند، گفت: باید تمامی سران گروه‌های فعال استان در این عرصه ذیل یک کمیته همکاری به‌صورت منسجم عمل کنند چراکه هم‌اکنون زمان اتحاد است و بنده نیز به‌عنوان راهنما و ترسیم‌کننده مسیر در کنار آن کمیته خواهم بود و مدیریت خواهم کرد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان گروه‌های مختلف فعال در عرصه بیانیه «گام دوم انقلاب» استان البرز به بیان گزارش عملکرد، دغدغه‌ها و راهکارهای خود نسبت به مسائل روز مبتنی بر ارزش‌های گام دوم پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha