جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیدمحمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گفت: آمریکا به جای بازی در رسانه ها در موضوع هسته ای، در برابر ملت قهرمان ایران تصمیم عاقلانه بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) مکرر فرمودند نباید به آمریکا اعتماد کرد، پس از آن رهبر انقلاب فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر دست دادید بعد انگشتانتان را بشمارید که کم نشده باشد.

وی ادامه داد: حوادث و اتفاقاتی که آمریکا در عراق به وجود آورد سبب شد تا امروز عراق نتواند یک سلاح کمری برای امنیت ملت خود درست کند و نمونه دیگر آن کشور اوکراین است چرا که این کشور زمانی سومین قدرت هسته‌ای جهان بود، اما پس از معاهده بوداپست با وجود آنکه آمریکا و انگلیس متعهد شدند تا از تمامیت ارضی اوکراین دفاع کنند، پس از مدتی اوکراین به حاشیه رفت و امروز همان آمریکا و انگلیس تنها اعلام می‌کنند که روسیه را تحریم خواهیم کرد.

وی با اشاره به کتاب یکی از سیاستمدار معروف اوکراینی که در آن تاکید کرده است، "ما فریب خوردیم"، خاطر نشان کرد: امیدواریم جمهوری اسلامی به خوبی در صحنه‌های دیپلماسی وارد عمل شود چرا که امروز غرب با جنگ روانی و القای بعضی از امور از طریق رسانه‌های دراختیار تلاش می‌کند تا بر افکار عمومی ما تأثیر بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا مذاکره کنندگان را به توافقاتی که برای ما ارزش ندارد وادار کنند و لذا ضروری است تا آمریکا به جای بازی درآوردن رسانه‌ای، تصمیم بگیرد و در غیر اینصورت، پاسخ مردم انقلابی ما در مقابل زیاد خواهی آمریکا شعار «مرگ بر آمریکا» خواهد بود.

دستور رئیس جمهور در خصوص قوانین بر زمین مانده قابل تقدیر است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته گفت: دستور رئیس جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده قابل تقدیر است و امیدواریم در مورد قیمت اجناس و توان مردم نیز وارد عمل شوند و با ابلاغ دستورات برنده‌تر اجازه ندهند که مردم دچار زحمت شوند.

وی ادامه داد: در استان البرز باید در عزل و نصب‌ها توجه بیشتری شود و اجازه ندهند دوستان بیشتر از این ضرر ببینند.

ضرورت توجه مسلمانان به وحدت

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرا رسیدن ایام مبعث رسول گرامی اسلام (ص) گفت: رسول خدا بنا به فرمایش قرآن کریم برای همه انسان‌ها فرستاده شده است و این بعثت اهداف و پیامی داشته که یکی از محوری‌ترین آنها، وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: یکی از مسائلی که مستکبران از آن وحشت دارند، امت واحده است که اگر به جای آن تفرقه و جدایی حاکم شود به تدریج امت اسلامی سقوط خواهد کرد، بنابراین توصیه‌های ائمه (علیهم السلام) پس از قرآن کریم، مبتنی بر تلاش برای وحدت است.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن مسلمانان در برابر یکدیگر گناه و مضموم است، گفت: دست‌های پنهان تلاش می‌کنند تا تفرقه جای وحدت را بگیرد، بنابراین همه مسلمانان باید برای مهمترین عامل سعادت و اقداماتی که تحکیم وحدت می‌کند تلاش کنند.

وی از مهمترین اهداف آمدن پیامبر گرامی اسلام (ص) را اقامه قسط و عدل در بین مردم و جامعه مسلمانان دانست و اظهار داشت: هدف از بعثت، تکمیل عقل بشر بود که در این زمینه مقام معظم رهبری سال گذشته دستور العملی را صادر فرمودند مبنی بر اینکه ترسیم رفتار رسول خدا (ص) برای همه دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد و لذا امروز باید دید چقدر این کار محقق شده است.

امام جمعه کرج بیان داشت: در مسائلی که مربوط به قانونگذاری، هدایت بشر، حکومت داری و کشورداری است باید از سخن وحی استفاده شود، در غیر اینصورت اگر فقط به عقل بشر توجه شد، هوا و هوس است، که نتیجه آن گاهی را در نقاطی از جهان در قوانینی مانند ازدواج با همجنس و یا حیوان مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه فاصله گرفتن از وحی، هوا و هوس خواهد بود، گفت: رسول خدا (ص)، رسول همه بشر است و لذا قرآن نیز برای همه بشریت نازل شده است و از قرآن فقط متقین و اهل تقوا استفاده می‌کنند و از رسول خدا (ص) هم فقط مؤمنین بهره می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: در قرآن کریم اشاره شده است که قانونگذاری عالم برای اداره امور و روابط بین انسان‌ها و جوامع باید مطابق با کتاب و میزان باشد، همانطور که آسمان‌ها و کائنات به وسیله عدل برپا است، اگر فردی بخواهد به کمال برسد باید از قوانینی پیروی کند که بر پایه عدل است.

امام جمعه کرج گفت: ساختن جامعه آرمانی بدون توجه به قرآن ممکن نیست و قطعاً بدون میزان که عدل را از ظلم جدا می‌کند نخواهد شد و بدون میزان، عدالت اجتماعی نیز میسر نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه عدل، همان عدالت است، اظهار داشت: مجری حقیقی عدالت در بین مردم و برقرارکننده آن در همه شئون امام (ع) است که با دقت تمام در عرصه‌های مختلف جلوی ظلم را می‌گیرد و عدالت اجتماعی را برقرار می‌کند موضوعی که در حکومت حضرت علی (ع) متجلی شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی حضرت علی (ع) گرسنه و ستم دیده‌ای را می‌دیدند، بدن مبارکش به لرزه در می‌آمد و در صف کمترین فرد جامعه زندگی می‌کرد، یادآور شد: این روش در زمان ظهور امام عصر (عج) نیز عملیاتی و اجرا خواهد شد بنابراین، ریشه عدالت اجتماعی، عدل خداوند است و همه عدالت از آنجا نشأت می‌گیرد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: مسؤولان در نظام اسلامی، باید مظهر عدل نظام اجتماعی اسلام و عدالت اجتماعی را به خوبی بشناسند.

ضرورت بهره بردن از ماه مبارک رجب

امام جمعه کرج در بخش دیگر با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رجب، خطاب به نمازگزاران گفت: نباید فضای معنوی این ماه را از دست دهیم و خوب است تا چند روز باقی مانده کسانی که توان روزه را دارند، روزه بگیرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بیان داشت: آن حضرت در سن ۲۵ سالگی به امامت رسید و ۳۵ سال امامت کردند و با وجود آنکه عباسیان با ایجاد رعب و وحشت همه مخالفان را سرکوب کردند، اما آن حضرت نهضت علمی پدر بزرگوارشان را ادامه دادند و به تربیت صدها مبلغ پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha