جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شرایط نظام وظیفه داوطلبان ورود به حوزه

حوزه/ مدیریت سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه، برای داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، شرایطی را لحاظ کرده که از جمله آنها شرایط سنی و وضعیت نظام وظیفه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدیریت سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، برای داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه، شرایطی را لحاظ کرده که از جمله آنها شرایط سنی و وضعیت نظام وظیفه است که در ذیل نکات قابل توجه در خصوص شرایط نظام وظیفه آمده است:


۱. افرادی که قبل از سن مشمولیت (۱۸ سالگی) هستند و از پایه یازدهم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند، تا ۶ ماه بعد از زمان ورود به سن مشمولیت مجاز به ثبت نام در حوزه می‌باشند.


۲. محاسبه وضعیت سنی و نظام وظیفه دانش آموزان مدارس شبانه و یا آموزش از راه دور همانند دانش آموزان روزانه محاسبه می‌گردد.


۳. با توجه به اینکه تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه، مغایر با قوانین سازمان وظیفه عمومی می‌باشد لذا فرد موظف است در صورت پذیرش در حوزه علمیه پس از طی مراحل پذیرش و گزینش، اصل مدرک فارغ التحصیلی و یا انصراف رسمی خود را ارائه نماید. در غیر اینصورت پذیرش آنان ملغی خواهد شد.


۴. کلیه فارغ التحصیلان دوره متوسطه، دانشگاهی و یا کسانی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند، در صورتی مجاز به پذیرش می‌باشند که از تاریخ فارغ التحصیلی یا انصراف آنان بیش از یک سال نگذشته باشد.


۵. مطابق با قانون نظام وظیفه ترخیص سربازان حین خدمت، فارغ التحصیل مقطع دیپلم و بالاتر، به شرط نداشتن غیبت اولیه و همچنین رعایت شرط سنی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه امکان پذیر می‌باشد.


۶. افراد دارای برگه آماده به خدمت «بدون غیبت و اضافه خدمت» که تاریخ اعزام آنها بعد از شروع سال تحصیلی حوزه علمیه باشد، مجاز به ثبت نام می‌باشند.


۷. متقاضیانی که در دوران تحصیل در مقطع دیپلم یا دانشگاه، دو مرتبه اقدام به انصراف از تحصیل نموده اند، حتماً باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند.


۸. افرادی که به دلایلی مانند مشروط شدن، از دانشگاه اخراج شده اند برای ورود به حوزه نیاز به ارائه پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند.


۹. افرادی که از حداکثر سنوات تحصیل خود (سنوات ارفاقی) استفاده کرده اند برای پذیرش در حوزه نیاز به ارائه پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند.

شرایط نظام وظیفه داوطلبان ورود به حوزه + جدول

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسکندری IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    سلام.و عرض خدا قوت. بنده کارمند هستم آیا میشه به صورت مجازی در آزمون حوزه شرکت کنم و اگر موفق در آزمون شدم به صورت مجازی ادامه تحصیل بدم.بنده لیسانس فنی دارم .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام و احترام بر جنابعالی ، اقای اسکندری عزیز امید وارم که خدای تعالی حاجتتان را بر آورده کند ، چون این خواسته تان خیلی خوب است لذا با کسب اجازه از محضر مبارکتان عرض می کنم : گر من بگویم آری ، با چوب بزن از این فرق __ور حوزه ات پذیرد ، عجّل به سرعت برق __ اما اگر جوابت دادند نمی شود دوست __ ، رویم سیه چو دوده ،تقصیر من نبوده ،قطعاََ همان نیکوست . ان شاءالله موفق و مؤید و سربلند باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .