جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن فضل الله عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت

حوزه/ حسن فضل الله تأکید کرد: بیانیه وزارت خارجه لبنان در خصوص آنچه بین روسیه و اوکراین جریان دارد، بیانگر موضع ملت و کشور لبنان نیست؛ چراکه این کشور دارای نهادهایی است که این موضع را بررسی نکرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن فضل الله عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تأکید کرد: بیانیه وزارت خارجه لبنان در خصوص آنچه بین روسیه و اوکراین جریان دارد، بیانگر موضع ملت و کشور لبنان نیست؛ چراکه این کشور دارای نهادهایی است که این موضع را بررسی نکرده است.

وی افزود: این موضع گیری از سوی هیئت وزیران اتخاذ نشده و توسط آن بررسی نشده است، بر اساس قانون اساس قانون اساسی، این دولت است که باید موضع گیری رسمی اتخاذ کند، امّا ما متوجه شدیم که این قانون نقض شده و از سوی وزارت امور خارجه لبنان موضع گیری شده است.

فضل الله تصریح کرد: این موضع گیری با اکثر کشورهای عربی مغایرت دارد، با توجه به اینکه ما ندیدیم که کشورهای عربی موضعی مشابه وزارت خارجه لبنان داشته باشند.

عضو فراکسیون مقاومت ادامه داد: در بیانیه وزارت خارجه لبنان، محکومیت و مسائل دیگری است تا حدّی که ما گمان کردیم در کشورهای عضو ناتو وارد شدیم و لبنان مستقیماً در این جنگ ارتباط دارد.

وی با طرح سؤالی گفت: چرا منتظر جلسه هیئت وزیران برای بررسی این مسئله و شنیدن دیدگاه‌ها و موضع گیری ها نماندند؟ طرف‌ها بسیاری از این موضع گیری کناره گرفته اند؛ چراکه هیئت وزیران از آن اطلاعی نداشته است.

حسن فضل الله تصریح کرد: برخی در لبنان به توهم حمایت آمریکا امید بسته اند و از تمامی تجربه‌های گذشته درس نگرفته اند. کسانی که گمان می‌کنند با تکیه بر حمایت آمریکا می‌توانند تغییر سیاسی به وجود بیاورند، در خواب و خیال به سر می‌برند؛ چراکه آمریکا هر لحظه آنها را به حال خود رها می‌کند.

عضو فراکسیون مقاومت در پایان بیان داشت: آنچه در لبنان جریان دارد، این است که آمریکا لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک کرده و تلاش می‌کند از وضعیت اقتصادی و مالی سوء استفاده کند تا به اهداف سیاسی دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha