پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کریمی

نماینده ولی فقیه در استان البر، نخبه پروری را تولید سرمایه دانست و خواستار راه اندازی رشته‌های تخصصی و سطوح عالی خواهران در استان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران البرز با حضور حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و جمعی از مسئولین استانی و طلاب خواهر در حوزه علمیه خواهران البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه عظمت گستره نظام هستی و وسعت آن انسان را تسلیم می‌کند، بیان داشت: خداوند متعال با اعطای ویژگی‌هایی چون شعور، اراده و امثال‌ذلک به انسان؛ آن را خلیفه خود، روی زمین کرد.

وی با تأکید بر اینکه انسان جبراً مختار است، اظهار داشت: خداوند متعال از روی رحمت به انسان قوه عقل اعطا کرد تا به‌اندازه توانایی و فهم خود از وحی بهره‌مند شود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه نظام تعلیم و تربیت به جهت بهره‌مندی حداکثری انسان از وحی الهی راه‌اندازی شد، گفت: به این وسیله کار هدایت‌گری بشر که مخصوص و در اختیار خداست به دست افراد توانمندی درروی زمین سپرده شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه اول معلم بشر خدا و سپس انبیای الهی است، گفت: این افراد از انبیا الهی می‌آموزند و پس از تلقی درست به سایر انسان‌ها منتقل می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این افراد در جامعه و در نزد خدای تعالی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه فصلت، بیان داشت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» که این آیه مختص کار طلبه‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه در این آیه شریفه به اهمیت کار تبلیغ و هدایت‌گری در راه خدا پرداخته‌شده است، گفت: اگر این تبلیغ و هدایت‌گری به‌درستی انجام شود اثرات فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدان با تأکید بر اینکه کار هدایت از طرف خدا به افراد خاص واگذارشده است، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، گفت: پیامبر دربیانی به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «ای علی، با هیچ‌کس جنگ نکن تا این‌که او را به اسلام دعوت کنی و به خدا سوگند اگر یک نفر به دست‌تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد، درحالی‌که ولایت تو را پذیرفته باشد».

وی با تأکید بر اینکه با تشکیل حوزه‌های علمیه، مرکزی برای هدایت‌گری انسان‌ها تأسیس شد، گفت: حوزه‌های علمیه تمهید و مقدمه این بیان رسول خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اهمیت هدایت‌گری درزمانی که هجمه دشمنان گسترده‌تر شده است، گفت: نشر معارف اصیل، اثبات عقاید و رد شبهات از مهم‌ترین کارهای طلاب در مقطع فعلی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی کسب علم و دانش برای بانوان آسان و میسر گردید، گفت: این مسیر به‌خصوص بعد از تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۳۷۶ رشد فزاینده‌ای پیدا کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید از این نعمت استفاده کنیم، گفت: ما ادامه‌دهنده راه کسانی هستیم که تلاش‌های بسیاری کردند تا این معارف حفظ شود و در اختیار ما گذاشته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه یونس که می‌فرماید: «ثُمَّ جَعَلْنَاکُمْ خَلَائِفَ فِی الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ»، بیان داشت: هم‌اکنون نیز عده‌ای منتظر هستند تا ما معارف کسب‌شده را به آن‌ها منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه با رصد هجمه‌های دشمن می‌توان متوجه شد که نقطه‌ی عزیمت آنان روی بانوان است، تصریح کرد: لنگر خانواده مادر است لذا دشمنان سعی می‌کنند تا از طریق اثرگذاری روی بانوان؛ مادران، خانواده و نسل آینده را از بین ببرند.

وی بابیان اینکه در استان البرز مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیاری وجود دارد، گفت: حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه علمیه خواهران نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه عادی‌سازی یکی از ترفندهای نرم دشمن است، گفت: متأسفانه ما در مقابل تهاجمات نرم دشمن دچار غفلت و بی‌برنامگی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ما محتوا داریم اما روش صحیح در بیان مطلب نداریم، گفت: باید در رابطه با چگونگی جذب و برقراری ارتباط بیاموزیم.

وی بابیان اینکه هرکدام از بانوان طلبه معین امام مسجد در مساجد باشند، گفت: بانوان طلبه بّعد هدایتی و مشورتی خواهران در مساجد را به عهده گیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه فرزند آوری، سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان از مسائل مهم امروز جامعه است، گفت: خواهران طلبه در خصوص هدایت‌گری بانوان به‌خصوص در این مسائل، نقش مهم و اثرگذاری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه استان البرز از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و خواهران مستعد و توانمندی دارد، گفت: باید رشته‌های تخصصی و سطوح عالی خواهران در استان راه اندازی و فضا برای گسترش این توانمندی‌ها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه نخبه پروری، سرمایه سازی است، گفت: باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها توجه ویژه‌ای از سمت مرکز صورت گیرد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حوزه نمی‌تواند از مسائل اجتماعی دور باشد، گفت: حضور پررنگ حوزه در مسائل اجتماعی می‌تواند موجب جذب سرمایه اجتماعی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بصیرت و مسائل سیاسی یکی دیگر از موضوعات مهم موردتوجه حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه باید در روشنگری و تبیین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب چون جهاد تبیین ورود جدی داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجج‌الاسلام محدر و کاظم لو تکریم و تجلیل و حجت‌الاسلام محمدرضا کریمی به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز معارفه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تورج IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    سلام. موفق و موید در پناه حق.