پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ئد

حوزه / مراسم عزاداری شهادت حضرت کاظم (ع) از طرف نماینده مقام معظم رهبری در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مراسم شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت موسی کاظم (ع) صبح یک شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه، روحانیون و جمعی از مسئولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از طرف نماینده مقام معظم رهبری در کاشان، در حسینیه علی اکبر (ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، حجت الاسلام جواد خسروی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه کاشان با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) گفت: شرایط حضرت موسی بن جعفر (ع) در بین اهل بیت (ع) به نوعی منحصر به فرد و بسیار سخت بود.

وی، نقش حضرت موسی بن جعفر (ع) در شکل گیری نظام وکالت را بسیار مهم دانست و افزود: شرایط آن حضرت به قدری سخت بود که برای رساندن خبر به شیعیان باید به صورت مخفی اطلاع رسانی می‌شد.

حجت الاسلام خسروی، برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) را راهگشا دانست و گفت: محبان اهل بیت (ع) و شیعیان برای فراهم نمودن مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) باید اتفاقاتی که باعث خانه نشین شدن اهل بیت (ع) شده را بدانند.

وی، به نقش مردم و امام در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: در جامعه دینی به دلیل اینکه امام جامع صفات دینی است، مردم باید بتوانند حرف خود را به امام خود بزنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه کاشان، نیت انسان را در شکل گیری عمل مؤثر دانست و گفت: براساس روایات عمل صالح هر چقدر هم کوچک باشد باید به آن بها داده شود.

وی در پایان افزود: اگر باورمان بر این باشد خدا در جهان حکومت می‌کند، قطعاً یک مسئول اداره با بلند شدن از پشت میز خود پیگیر رفع مشکل ارباب رجوع و افراد سالخورده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha